Trebarnsmamma30 Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Har inntrykk av at "alle" går ned så mye etter fødselen.. selv gikk jeg bare ned 7 kg etter fødselen sist.. men la bare på meg ca 10 da. De siste kg forsvant aldri igjen.. Hadde sikkert ikke noe særlig vann i kroppen som mange har. Hva er deres erfaring?
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Jeg fødte før 7 mnd siden i morra:) Jeg har igjen 2.2 kg, jeg gikk opp mellom 20 og 25 kg, så jeg er rimelig fornøyd ja:) De siste 6 kg, har sitti i ganske mange mnd, så jeg gikk ned mye i begynnelsen...
moder3 Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 første gang gikk jeg opp 20kg og ned 25, andre gang 12kg opp og 14kg ned iløpet av første året. Så fornøyd med det:-)
SkravleFruen Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Jeg hadde mistet alle svangerskapskiloene få uker etter fødsel. Fortsatte å gå ned i vekt en stund, men så stoppet det opp, og har hatt litt problemer med å komme meg opp i vekt igjen. Tror dette er veldig forskjellig. Noe avhenger av hvilken form man var i før, under og etter svangerskapet, noe genetisk og noe viljestyrke
Trebarnsmamma30 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2008 La bare lettere på meg enn før etter fødselen jeg...kjipt. Kunne spise hva jeg ville før jeg fikk barn, nå kan jeg bare drømme om det..!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Jeg gikk ikke ned mer enn ungen, morkaken og fostervannet de første månedene.. Så gikk jeg ned litt til, for så å gå opp igjen. Nå 1,5år etter fødselen mangler jeg fortsatt i underkant av 6kg.. men nå har det gått sakte men sikkert nedover... Jeg gikk opp 20kg undersvangerskapet, så er fornøyd jeg:-) ( ikke HELT fornøyd enda da... hehe... )
M-N & sassy-susie Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 la på meg 28 kg.... TRAGISK!! mye va mi eia skyld, da eg levde på godis!! men hadde mye vann på slutten åsså... noen tima etter fødselen va eg på vekta, å hadde gått ned 6.5 kg... selv om mathilde bare va 2.5 kg da ho va født... syns alt gikk så innmari sakte i begynnelsen med kiloene.. full-amma til mathilde va 8 mnd, å trilla tur ca 1 mil 5 daga i uka.. Etter 8 mnd va alle kiloene borte, å etter 1 år va eg 4 kilo lettere enn før eg ble gravid...
svorsk82:D Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 jeg gikk opp 10kg men ned 13kg. to mnd siden fødsel
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 jeg gikk opp femti kilo, tyve av dem forsvant med en gang, 14 har jeg gått ned på 7 måneder og nå jobber jeg som en helt med å gå ned de siste 16 kiloene...
TurboPrinsessen:-) Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Trodde forresten kiloene kom til å ramle av meg, for hadde så mye vann i kroppen, spesielt på slutten.. men tror det vannet ble omgjort til annet.. for det forsvant jammen ikke.. hehe
SuperGlad Skrevet 14. februar 2008 #11 Skrevet 14. februar 2008 he he, her kommer den tragiske historien om min vekt :-) Var 56 kg da jeg ble gravid, gikk opp 26 kilo. Gikk ned 10 kg på en uke da jenta mi ble født. der stanset vekta en stund før jeg la på meg 3 kg........ Så ble jeg gravid igjen, da jeg enda var 19 kg i pluss..... La på meg 15 kg, å nå når gutten min er 4,5 mnd har jeg gått ned 13 kg, dvs jeg er nå 21 kg tyngre enn jeg var da jeg ble gravid i august 2005. Jeg går IKKE ned av amming, kroppen min tviholder på hvert et gram, dessverre. Håper bare jeg er en av de som går ned i vekt når jeg slutter å amme. Vil ALDRI ned til 56 kg igjen, men 65 kg høres perfekt ut for meg.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 Superglad, du får hive deg på nutrilett diett med meg da vett, er gått ned tre kilo på fire dager allerede jeg
~Milly~ Skrevet 14. februar 2008 #13 Skrevet 14. februar 2008 Gikk opp 18 kg, og var ned 20kg 3 uker etter fødsel.. Men gikk opp igjen 5 kg, og er nå +3kg i forhold til før graviditeten (snart 6 mnd siden). men hadde nok å ta av før svangerskapet, så skal nå ned 10kg!
~sjiraff~ Skrevet 14. februar 2008 #14 Skrevet 14. februar 2008 Hvis man ikke har noe vann i kroppen så er det jo bare vekta av babyen, morkaka og det ekstra blodet som er der. Jeg hadde nok en del vann for gikk ned 16 kg i løpet av en uke forrige gang. Håper like mye forsvinner kjapt denne gangen )
katlinka Skrevet 14. februar 2008 #15 Skrevet 14. februar 2008 La på meg ca. 17 kg under graviditeten. Fra 46kg til 63kg. Kom meg ikke ned på 46 kg igjen, noe som kanskje var like greit. 1 år etter fødsel veide jeg rundt 50 kg. Ikke noe som gikk over natta her altså, selv om en del kilo forsvant rett etter fødsel naturlig nok
*Rutletutt* Skrevet 14. februar 2008 #16 Skrevet 14. februar 2008 Etter førstemann tok det laaang tid før jegfikk av alle 17 kg jeg gikk opp - skjedde ikke før han var rundt 1,5 år. Nå er det 6,5mnd siden nr to kom, og jeg er nå 7-8kg lettere enn før jeg ble gravid med henne...så jeg skjønner ikke noe... La på meg ca 14kg med henne og alt det + mer til var vekke ca 4 mnd etter fødsel - og nå er enda mer vekke...gått ned ca 5kg bare siden jul.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #17 Skrevet 14. februar 2008 Gikk opp ca 15 kg under graviditeten, 9 kg var vekk etter 1 uke, men vekta står bom fast, nå er det 2 mnd siden fødsel. Jeg spurte jordmora nå da jeg var til etterkontroll om dette, for jeg hadde fått inntrykk av at det var enten eller, enten renner kiloene av når man ammer, eller ikke. Hun sa at det typisk var at de forsvant med det samme, eller at de ville gjøre det etter å ha ammet 6 mnd...så det var jo litt interessant..håper det skjer litt mer da, iløpet av de neste mnd, har ihvertfall bestemt meg for å forsøke å gå de der 10 000 skritt om dagen + bestilt meg rockering, så får vi se om det setter litt fart på sakene:-)
BettyBoob Skrevet 15. februar 2008 #18 Skrevet 15. februar 2008 gikk opp 12 kg da jeg gikk gravid, gikk ned alle innen 3,5 mnd. så sluttet jeg å amme da pjokken var 6 mnd, og la på meg 6 kg!!! men de er heldigvis borte nå de også er nå 23 mnd siden jeg fødte.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 15. februar 2008 #19 Skrevet 15. februar 2008 Gikk ned 17 kg den første uka. la på meg 22 totalt tror jeg det var. Gitt ned ytterligere 1 kg uken etter. To til har forsvunnet på dette året, men jeg har fremdeles to kilo igjen. og kan godt ta 2-3 til......hehe.
pandabjørn Skrevet 15. februar 2008 #20 Skrevet 15. februar 2008 med førstemann gikk jeg opp hele 20kg hadde mye vann i kroppen på slutten, året etter så hadde jeg bare tatt av 10 og var gravid med nr 2, gikk bare opp 6 kg og nå har jeg tatt av 12 kg etter 3 mnd, og jeg er kjempefornøyd skal ned 5 kg til der jeg var når jeg ble gravid med førstmann
Sjefsmegga Skrevet 15. februar 2008 #21 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har gått opp 25-30kg hvert svangerskap, mye var veske og det gikk bort dagene etter fødselen..da da var det fort et vektap på 15 kg fra jeg kom inn til jeg reiste ut. Men jeg hadde igjen 10-15 kg før jeg var ned på vekta og før jeg kom inn i jeansene igjen. Nå 9 mnd etter er alt borte, pluss 3 kg...
Prins05&07C",) Skrevet 15. februar 2008 #22 Skrevet 15. februar 2008 Jeg vet faktisk ikke hvor mye jeg la på meg i dette sv.skapet. Veide meg ikke pga vektproblemer tidligere, og jm var enig i at det ikke var nødvendig å fokusere så mye på vekt så lenge jeg ikke hadde vann i kroppen og prøvene var fine. Nå, 4mnd etter fødsel, har jeg 2 kg igjen til der jeg var før jeg ble gravid. La nok på meg i overkant av 10kg. Med førstemann gikk jeg opp 15 kg, og der ble alt borte igjen etter 3 mnd. Nå sliter jeg med en dvass mage, har en fin bilring over trange bukser, som jeg gjerne vil ha bort. Men jeg klager ikke egentlig, er jo ikke SÅ lenge siden fødselen:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå