Gå til innhold

Finne ut av EL og uregelmessig mens....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Teit spm, men vet ikke helt hva jeg skal regne fra...

Nå, f.eks, så har jeg hatt blod på papiret når jeg har vært på do i to-tre dager, litt murring i mage/rygg - ellers ingenting.

Er det starten på en ny periode, eller skal jeg "vente" til det skikkelig setter i gang med blødning? Er ikke sikkert at det skjer en gang...

Har korte blødninger på max 2-3 dager, men kan gå å hangle en uke med smerter og småblødninger/slim ((ser kun på papiret etter dobesøk).

Har veldig uregelmessig mens, og endelig har vi (jeg!) klart å bestemme at vi skal bli prøvere igjen. Varierer fra ca 25 - 40 dagers periode...

Er så vanskelig å finne ut av dette med EL.

Prøvde EL-tester sist, og fikk aldri noe utslag på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, skulle til å foreslå el-tester ;-) Du får kjøpt strips billig fra f.eks babyornot.dk 25 stykk til 170 kr eller noe sånt. Jeg har også uregelmessig mens, men ikke så ille som deg da, 23-32 dagersånn ca her, mest 26-29 dager. Regelen er at det er el-som er ustabil og ikke mensen om jeg kan uttrykke det slik. El kommer normalt sett 9-18 dager før el og det er ofte gasnke likt antall dager for en person fra el til mens fra gang til gang. Jeg har f.eks nesten alltid 11 dager mellom el og mens. Jeg ville gitt el-testen en sjangse til (bruk sånne billige strips, de er like gode som andre tester). Husk å teste med dem om ettermiddagen og lenge nok ut i syklusen, kan være du også har kort tid mellom el og mens slik jeg har. Jeg regnet mens fra første dag med blødning siden jeg også spotter noen dager før det kommer skikkelig igang, det viktigste er at man regner på samme måte hver gang egentlig. Lykke til med prøvingen da!

Skrevet

Takk :)

Da skal jeg telle fra dag 1 med spotblødning ;)

Tror det var de stripsene jeg brukte sist i alle fall... Og testet fra ca dag 10 til 15/16, likevel fikk jeg aldri utslag.

Tenkte kanskje jeg skulle prøve med tempratur måling, og se om jeg fikk noe der. Eller kanskje jeg bør vurdere å teste med EL i lengre perioder

Usj,, ikke gøy dette her :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...