Gå til innhold

Navne spørsmål..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøvde å finne navn til jentene mine som ikke var 10 på topp navn.

De har vist seg å være svært populære navn utenat jeg var klar over det.

Det morsomme er at det samme tenkte mamma da jeg ble født, men jeg tror halve 70-tallet heter det samme som meg.

Jeg heter Linda og er født 1975...

Enn dere vanlig eller sjeldent navn i forhold til når dere ble født?

PS. ikke mange baby-lindaer ute å går i dag da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vil svare her???

Skrevet

Kan godt svare jeg :) Tror navnet mitt var ganske populært rundt da jeg ble født, men grunnen til at jeg heter det jeg gjør er at forldrene mine bare visste at det var meg. Noen ganger bare vet man sånt, sa mamma. De to småsøstrene mine har mer gjennomtenkte navn, de har dobbeltnavn og er oppkalt og greier :)

Skrevet

heter jeanette og er født i 1987.. er vel noen av "oss", men ikke det mest populære navnet da troor jeg:)

gutten min heter mathias da, det ligger jo øverst på navnetoppen nå.

Skrevet

Jeg har et navn som var ekstremt spesielt da jeg var liten, på 80-tallet, men nå er det ganske poppis på jentesiden... Jeg hatet det da jeg var liten, så har vært ganske obs på å ikke gi ungene altfor spesielle navn, da jeg faktisk plagdes med navnet mitt ganske lenge....

Skrevet

relativt vanlig...

Var (og er) ikke et hyperpopulært navn, men var mer brukt da jeg ble født enn nå, iflg. navnestatistikken på SSB.

Aldri det har vært et topp 10 navn....

Skrevet

Tok et navn som jeg syntes var fint til første man og det er ingen andre som heter det her:-) tuppa skulle jeg kalle opp etter tipp oldemor, bestandig lik det navnet:-)

Jeg heter Ingrid og det var ikke mange av oss på 70 tallet men nå er det mange Ingrid er ja:-)

Skrevet

Det var nummer 50 på åttitallet og noen og 20 på syttitallet. Eg er født i 1980. Eit middels vanlig navn etter mi erfaring. Eg møter sjelden folk med samme navn, det har kanskje skjedd eit par ganger. Mor mi tenkte ikkje på navnestatistikk då eg fekk navnet mitt.

Skrevet

Jeg har et navn som "ingen" andre hadde på 70-tallet, og i følge SSB er jeg visst alene om sammensetningen fremdeles. I stedet for å kalle meg det pappa ville, nemlig Kari Anne, klarte de å sette et engelsk og et russisk navn sammen for å få noe som ikke var så vanlig. Jaja. Brødrene mine er oppkalt, og har navn som verken var poppis da eller nå. Og da snakker jeg norske, trauste navn a `la Tor, Kjell osv. Siden jeg er eneste jenta på to generasjoner i familien har jeg fått DET prinsessenavnet, hehe.

Guttene mine har tradisjonelle norske navn, begge er i nærheten av poppiskategorien i blant.

Skrevet

Hehe min søster heter også Linda og er født i 1975!

Selv kom jeg til to år senere og fikk et da sjeldent navn. Linda er kjempefint ;)

Skrevet

Ja kan jo si det er sjeldent nå da...he...he!!

Er ikke missfornøyd jeg altså, men det er påfallende mange Linda på sent 70 -tall!

Skrevet

HELE 70 tallet mener du vel? Jeg hadde 3 stk i klassen min.. (73 mod)

Jeg fikk et navn som kompromis, og et tradisjon (oppkalt)

ingen av dem var fryktelig poppis, hverken da eller nå...

sånn et stykke nedpå 40-50 plass tenker jeg

Skrevet

Jeg har et veldig spesielt navn.. var spesielt da og nå også.. når vi valgte navn til prinsen våres brydde vi oss ikke så mye om statistikken. men det er visst ganske populært da.. ihvertfall hver for seg (han har to navn)

Skrevet

navnet mitt Tone var ikke spes pop i 1978 da jeg ble født. Ikke mange som heter det på min alder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...