Chiabatta Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Vasker haugevis av klær hver dag... Og bretter og legger i hvert familiemedlems haug. Men vaskerom og skap til alle er i forskjellig etasje, og hvis jeg skal løpe opp og ned hver dag med ørten hauger, får jeg ikke tid til noe annet... Tips om forenkling?
trompetisten Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 At alle tar sin del av klærne, legger sammen og legger på plass I den perfekte verden i alle fall.. Min drøm, en dag når vi får huset vårt, er at jeg skal ha vaskerom med tilhørende walk-in garderobe, hvor ALT av klær skal samles til hele familien. Da selvsagt også i forbindelse med badet, slik at vi kan gå rett fra dusjen og inn for å finne rene klær
Tommage♀♂ Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Jeg tar det nyvaskede tøyet i en stamp og legger det sammen nede i den etg som soverommene er jeg. Og så har jeg en skittentøysstamp også på badet i den etg, i tillegg til de som er oppe på vaskerommet. Har ikke så mange tips akuratt... Hvor gamle er barna da? Kan de hente klærne sine og selv legge i skapet? Bære skittentøyet på vaskerommet selv?
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Samle opp klesvasken litt? ;-) Vi er 5 i familien og her vasker jeg klær ca hver tredje-fjerde dag, men da går det fort 2-4 maskiner med klær på en dag også og tilsvarende tørketromlinger, noe henger jeg på stativet. Så jeg begynner tidlig på dagen, ta av det som ble hengt på stativet sist og dermed er tørt da og hiver det inn i stuen, så fyller jeg på etterhvert som tørketrommelen tørker klær. til slutt er det bare å sette seg ned og brette, deler i hauger, legger i en lekekasse og bærer med opp (må somregel gå to omganger) og legger påplass. Så er det ca 3-4 dager til neste gang dette er nødvendig ;-)
Tommage♀♂ Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Det er min drøm også! Har sett for meg et digert rom med masse garderobeplass i tilknytning til badet og vaskerommet, med plass til strykebrett, klestørke osv=)
Chiabatta Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2008 Barna er små og kan ikke legge inn i skapet selv enda. Et av skapene er i etg. med vaskerommet og resten i den andre etg....
Solitude Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har 3 små og hadde samme problem, valgte å gå på Ikea og kjøpe 3 store kommoder ( 1 kommode for hvert barn ). 1så satt jeg de opp side ved side opp ved en lang vegg i samme etasje som vaskemaskinen, stue og hoved soverommet er. Så nå vasker jeg tøyet, sitter og ser på tv imens jeg bretter og tar noen få skritt fra brette bordet til kommodene. Hadde blitt gal av å løpe fra etasje til etasje annen hver dag med fanget fult... hadde nok ikke blitt bare 1 tur heller ..haha..
Monajenten Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Åhhh, hihi, det er AKKURAT sånn i huset jeg ønsker meg nå!!! *visning på søndag*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå