Gjest Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Hva skjer der?? Har aldri hørt om noen som gjør det her jeg skal føde... Hverken legen eller jordmor har nevnt noe om det.... hhhhmmmm.... ble litt nyskjerrig )
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 For 4 år siden fødte jeg på Ahus, der trengte jeg ikke, siden de hadde data. Men nå på Kongsvinger måtte jeg det. De har ikke kommet helt over i dataverdenen enda... Men jeg ringte selv og spurte...
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 ok... da regner jeg med alt jordmor og legen skriver på pcen går direkte til føden.....
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Jeg hadde kanskje tatt en tlf til føden, legen og min jordmor skriver på PC de oxo, men alikevel måtte jeg til sykehuset og skrive...
Phantom´ Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Fordelen med Journalskriving er at du får lagt frem og diskutert dine ønsker for fødselen FØR den er i gang. Komme med tanker og spørsmål. Få info om f.eks smertelindring. Var på det sist, men taket nei denne gangen.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Det er en del info de ønsker på forhånd, og for mange er det en fordel å avgi disse opplysningene i ro og mak, og ikke når man sitter med rier.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 ok... Takk for svar.... Har fått fødselsplan ark fra jordmor, som jeg kan skrive opp mine ønsker rundt fødselen.... å vert på omvisning å vet åssen smertestillende osv di har.... så tror nok det skal gå greit )
yvve73 Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Anonym: Når var du det da? Jeg skal føde på Kongsvinger, og skal på omvisning om to timer. Er det under dette besøket man gjør det, eller er det en egen konsultasjon?
yvve73 Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 mente første anonym i tråden her, som hadde vært på Kongsvinger.
Mooncake Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Tja, på Bærum sykehus har de journalskriving bare for å sjekke at adresse og fødselsnr osv. er riktig. Ved første svangerskap gikk jeg og pappan til journalskriving i håp om å få ymtet noe om fødsel. Men, det var ikke noe vits - "Det kan dere si fra om når dere kommer for å føde, stemmer telefonnummerene deres?" Det var den meldingen vi fikk.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 Denne så jeg litt sent ja.. Vi var der i forrige uke, jeg har termin 8 mars.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå