Gå til innhold

Termin i mai - syden i juni...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger litt support..

Hva syns dere om å reise til syden når minstemann bare er 4 uker? Eneste ferien vi har i år er tidlig i juni. Har termin 4.mai. Tenkte reise til et sånt familiested med all inklusive, aktiviteter for de to andre barna våre og alt innen rekkevidde. Noen synspunkter? Er veldig usikker selv.

Har ikke vært på et sånt familiesenter før. Anbefales det?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være helt ærlig så tror jeg ikke at jeg hadde turt eller orket det så kort tid etter fødsel. Men samtidig så er jo jeg førtegangs og alt blir liksom nytt for meg da :-) Har jo ei venninne som dro til usa da ei hu kjente plutselig skulle gifte seg. Tror babyen da var 5 uker eller noe..Og det hadde jo gått bra. Du må vel bare kjenne litt på magefølelsen kanskje :-) Du vet jo bedre enn meg hvordan det er å ha barn :-)

Lykke til med avgjørelsen!

Skrevet

De anbefaler at babyen er litt eldre før en reiser til Syden. Dessuten kan det bli veldig varmt på den tiden. Jeg hadde ikke gjort det med så liten. Men snakk med jordmor eller lege. De kan råde deg bedre enn det vi her inne kan tror jeg.

Skrevet

For babyen tror jeg det er best å bli hjemme, så dere får jo evt vurdere om dere vil prioritere deres ønsker foran barnets...

Skrevet

Reiste i høst med min sønn når han var ca 3 og halv mnd.Da gikk det veldig greit.Lå mye i skyggen og drakk mye vann,siden jeg ikke hadde melk til han.

Det kan gå veldig bra men og veldig dårlig.

Skrevet

Du har jo tydeligvis 2 barn fra før HI, så du vet vel litt hva du går til:) For egen del må jeg si at jeg stort sett ammet døgnet rundt de første 5 ukene, opptil 4 timer i slengen på kvelden (fra pupp til pupp kan man si, hehe). Hadde fungert dårlig på sydentur da ja. Syns 4 uker er litt lite, er mye kaos den første tiden og man vet ikke hvordan babyen blir:) Du kan få en som er litt krevende, slik at turen ikke blir noe særlig for din del hvertfall. Men som 3gangs er du kanskje litt mer slækk en oss førstegangs:)

Skrevet

Om du spør lege og helsesøster vil de si at ungen bør ha begynt med vaksinasjonene før dere drar til syden med de. Altså minst 3 mnd gamle.

 

Skrevet

Nei det tror jeg faktisk ikke jeg hadde gjort... Å jeg er i grunnen ikke noe redd når det gjelder sånne ting. Det er jo ikke sikkert at du er ferdig med renselse heller, og kan vel ikke bade, så det er grunn nok til at jeg ikke hadde reist :-). Og hva om du går over tiden? Kan jo være at beibien ikke er med enn 2-3 uker faktisk...

Skrevet

Jeg hadde ikke turt det så tidlig etter fødselen.

 

Vi har selv bestilt reise i juni, men da er babyen ca 3-4 mnd og jeg synes det er litt i tidligste laget selv, men nå er dette tredje barnet vårt og vi føler oss rimelig trygge i omgivelsene. I tillegg reiser vi ikke til det varmeste sydenlandet, men har valgt et litt svalere ett av hensyn til babyen.

 

Jeg ville i alle fall diskutert det med lege/jordmor, men jeg ville ikke tatt den sjansen. Mange andre fine steder å feriere....hva med et feriesenter i danmark? Litt tryggere :)

 

Lykke til med planlegging av ferien.

Skrevet

Hva med å dra til et sånt familiesenter i Danmark istedet?

 

Fortsatt gøy for de andre barna og det blir ikke like varmt som i syden. Da går det ann å leie feriehytter og kanskje litt lettere å lage sin egen mat og ha puppen tilgjengelig hele tida.

 

Tror ihvertfall ikke jeg hadde reist til syden med en så liten baby.

Skrevet

Jeg reiste når minsten var 4 mnd. Det gikk fint.. enig med vaksiner... pluss at det ikke er sikkert at du får til termin... kan hende du går 2 uker over.... og da er jo du midt i renselsen også... best å bli ferdig med blødning og sting kanskje?? Ikke kjekt å reise til syden med hengemage og blødning.... (tar ca 6 uker før den er borte)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...