Cecilie87 Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 min lille gutt er 16dager gammel, han har mye vondt i magen og har avføring mer en hver 3 time.. må opp å skifte hver 3 time om natten når han skall ha mat.. er d normalt? den har vært mye grønn, men etter jeg begynte me mme av og til så er den begynt å bli sennepgul ijen:) er d mm mi som ikke er nok næring i?` synes amming også er stress... an såvner hele tiden vett ikke om han får nok for jeg orker ikke å sitte mange timer så han skal bli ferdig.. nå pumper jeg mg og gir på flaske mn d e mye ekstra arbeid så jeg lurer på hvortid di begynner å våkne litt til og hvor lenge di skal lige til puppen viss di suger godt (5-10min?) (han har gulsot mn d begynner å gå vekk) håper at jeg skall få begynne å amme han ijen, men merker også at jeg blir fort sår selv om han har nesten allt d mørke område i munnen..
gullegget Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Det er 2,5 år siden sist jeg ammet, så jeg husker ikke alt. Men han bæsjet 6-7 ganger i døgnet de første 2-3 mnd. Og det er ikke unormalt. Hvis du føler at han kan ha diare, så ring legen eller helsestasjon og snakk med de. Jeg tok han bort fra puppen med en gang han sovnet, og la han i senga/vogna. Jeg syntes han stort sett våknet når han ikke var ferdig. Jeg var sår i noen dager også gikk det over. Prøv amme hjelpen, de kan komme hjem til deg, eller hjelpe deg per telefon.
kutt Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Har selv hatt to barn med gulsott og 1 mann klarte eg ikke amme fordi eg hadde slik som du beskriv. Nr 2 var eg bestemt på å gi meg om det ikke gikk. Men denne ganga var gulsotten så kraftig at ho måtte ha morsmelk til ho var 3mnd. Om eg ikke klara dette selv måtte eg få melk fra sjukehuset. Derfor leide eg ei skikkelik pumpe og pumpa meg. Då visste eg i tillegg kor mykje ho fekk i seg. Gikk greit da eg pumpa meg og ga ho på dagen, på natta satt eg og ga ho melk fra tidligere mens eg pumpa, dermed gikk det ikke så lenge. Etter 3 mnd starta eg med å amma ho og det gikk heilt fint, amma til ho var 14 mnd.
Cecilie87 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2008 oki:) ja får vell bare prøve mg fram me amming:) ja d ser jo ut som diare som kommer helle tiden men han får jo bare melk å ikke fast føde så d skall vell ikke være så fast avføring kansje? hehe mn takk for svare skall nok få d til:)
Trulte76 Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 når man får kun morsmelk så er det helt vanlig at man bæsjer hele tiden de 2-3 første mnd.. gjerne etter man har fått mat også. Og de har ingen fast avføring hell, så den er jo løs.. Det at den er grønn kan være at han reagerer på noe du har spist. du får bare prøve deg frem å se hva han tåler av det du spiser Løk kan man få grønn avføring av f.eks..
Trulte76 Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 vil tilføye at i begynnelsen vil de ofte ha pupp, så begynner det å bli lengre mellom måltidene..de første 3 mnd er mest travle..så bare hold ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå