Gå til innhold

Dere som har barn som burker koseklut/sutteklet etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvore kjøper dere dette? Bruker dere bare en vanlig klut, eller en "spesialkoseklut"? Min lille prins liker ikke smokken, men likker godt å sutte på klærne sine (og andre sine for den saks skyld) - tenkte kanskje at en koseklut var tingen for han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, gikk litt fort dette, beklager alle skrivefeila - vet det er irriterende :-)

Skrevet

Kjøper slike "gulpekluter" som gaskluter :) På kjøkkenbutikker,Kid o.l. Er så greie de,har en million,ca. så gir henne en ren klut hver kveld :)

Sist jeg var på Exit hadde de slike gaskluter med motiv på ,morsomt :)

Skrevet

Eldstejenta har/hadde gasskluter som kosekluter-praktisk, for da er det bare å bytte dem ut når dem ble skitne/luktet vondt.

Minstejenta har en koseklutkanin som hun fikk på barsel som hun er helt avhengig av.. Men kan skjønne henne da, for den er supermyk, selges på lekebutikk og koster rundt 150 kr. Tenkte å kjøpe en til så hun har i reserve mens den ene er i vask evt blir borte.

Skrevet

kjøpte mathias sin på lekebutikken:) sånn søt liten fille med bamse på og en liten ting til å feste smokk i :)

har sett de har noen på kid også! :)

Skrevet

Tror den snuppa mi bruker er kjøpt på Fru Lyng (rosa klut med en ekstra myk side og bamsehode med lue). Ellers fikk vi også en i Go'Boken med bitering på...

Skrevet

jr har den kaninkosekluten fra go boken, og han er kjempe avhengig av sin, så jeg har akkurat fått kjøpt en til av dem, selv om jeg ikke er medlem lenger... da kostet den 98 + frakt

Skrevet

Er det sån med stripete klær på? For det har minstejenta her, helt avhengig=) Søte min kanin sier hun=)

Skrevet

Min er avhengig av gaskluter hun.. Og det er forskjell på dem må vite :)

De mykeste er best, hehe..

Veldig greit syns jeg, for vi har mange, og så får hun ny ofte, helst hver dag. Hun spiser ikke på sin da, bare koser med den..

Hun bruker smokk også da..

Skrevet

Mellomste vår brukte et dynetrekk som koseklut! Det måtte være gammelt, slikt at det ble mykt og godt. Dessuten måtte det helst være rosa. Han var litt av et syn der han kom vandrene med et stort og rosa dynetrekk i hendene!

Skrevet

Jeg synes kosekluter skal være søte også jeg da....møkkete/grå gasskluter er jo bare ekkelt hehehe:) Kaloo har mange fine.

Skrevet

Min bruker en sånn bamsekoseklut. Myk og veldig fin, og hun er helt avhengig. Har 3 stk, helt like for hun er virkelig avhengig. De er kjøpt på lekebutikker. Hvis jeg var deg ville jeg gitt han gaskluter eller noe som ikke er SÅ spesielt som disse bamsekoseklut-greiene.

Blir bare panikk om den skal vaskes og om vi glemmer den er det kaos.Da er det lettere å bare stikke innom et sted å kjøpe en gasklut enn å løpe byen rundt etter en bamseklut til 200 kroner.

Men hun er veldig søt med kosekua si da :)

Skrevet

Minsta har en koseklut som hun bruker, har 3 like så jeg har i reserve til vask osv.

Hun tok ikke smokken like godt da hun var mindre, men hvis hun hadde kosekluten forran nesa tok hun smokken. Så måtte finne en teknikk for å få i henne smokken under kluten hihi:-)

Se på www.nameonbaby.no, i nettbutikken demmes har de mange fine kosekluter. Ellers så har de i lekebutikker osv:)

Skrevet

mini på 23 mnd bruker sånne gaskluter (gulpekluter) til å kose med :) har prøvd å gi ham noe litt "penere og mykere", men det er fullstendig uinteressant, hehe!

Skrevet

Min brukte gassklut til koseklut. Det begynte rett og slett fordi han gulpet så mye som baby. Derfor la jeg alltid en gassklut under hodet hans for å beskytte pute/madrass/klærne mine osv. Den begynte han å dra til seg og kose med, og dermed var kosekluten etablert! Veldig greit med gasskluter for de er billige og kan skiftes daglig. Det er tull det en annen sier her om at de blir grå og udelikate - de skal jo vaskes (eller byttes ut når de blir utvaska)! Men, så klart, enkelte lar ungene gå med kosekluten også når de ikke skal sove, men spør du meg så ser det ille ut enten det er en gassklut, dynetrekk, eller bamse-klut!

Skrevet

Tusen takk for svar og mange gode råd, litt klokere nå ja :-)

Skrevet

vi "lånte" med de der hvite gulpeklutene fra sykehuset.Ble først brukt til å støtte smokken hennes når hun sov,hun våknet alltid når den datt for langt bort.Men nå hetr den bare "kos":Bruker den når hun skal sove om natta:)

Skrevet

Her bruker ungene en bit av et gammelt flanellaken

Skrevet

Min ene datter hadde "kose-T-skjorte". Det var ulike t-skjorter, men kriteriet var at de var av bomull og at jeg (eller pappaen, til nød) hadde hatt dem på oss litt.

Skrevet

Kjøpte flanellsbleier til gulpekluter. De bruker han nå som koseklut :) Store og deilige!

Skrevet

Elias har sånn fleece pledd fra kid han....han er avhengig av dem.

så var jeg på jysk å kjøpte ett fleece pledd(sånn mykt fleece, litt tykt) med ole brum på så han har de to.

og på princess kjøpte jeg ett pledd med barne-tv motiv på. han er avhengig...får ikke sove uten dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...