Gå til innhold

Din mening om hva en dyr hobby/idrett for barn er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hvor langt er man villig til å strekker seg økonomisk for å tilfredstille barna når det gjelder idrett/hobby.

Er barna små kan harmløse summer være greit, men har man flere barn og eldre barn kan summene overstige hva en familie egentlig har mulighet til.

Da lurer jeg på hvor langt du er villig til å strekke deg økonomisk innenfor dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil se interessen til barnet an. Når jeg var i en viss alder, sluttet jeg og begynte på 10 ting i semesteret. Fullførte ikke alt, men var trofast til ca.3-4 av tingene.

Den erfaringen vil jeg ta med meg, og dersom jenta mi er trofast mot en interesse, og viser talent, så kan jeg strekke meg langt.

Skrevet

det finns masse organisert idrett som ikke koster så masse.

selv hadde jeg ikke satt grenser utover andre her spm nevner hest. det blir for dyrt.

handball, fotball, dans, kampsport og ishockey bør vi alle klare som foreldre mener jeg

Skrevet

Ski.

Og til dere som tror at det ikke er dyrt... feil. Koster skjorta. Men nå har begge de store lagt opp da.

Skrevet

dyrt og dyrt ...

økonomisk ja men fysisk nei

Skrevet

Hva mener du?

Skrevet

Jeg kommer nok ikke til oppmuntre til hestestell... Fotball, håndball, turn og annen kroppslig aktivitet, hobbygrupper osv er helt greit. Etterhvert som de er eldre må de velge selv hva de vil drive med på, og om de vil være med på mer enn hva vi har råd til i familien må de jobbe for det selv, eller bruke av egne lommepenger.

Skal strekke meg langt for å unngå å nekte barna å drive med noe de liker!

Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

Langrenn er forjævli dyrt. Hadde han villet det nok, hadde jeg vel gjort mitt for å få det til, men tviler. Det løste seg imidlertid elegant da han forstod at han i så fall sjøl måtte rengjøre og vokse ski (som hans mor gjorde i den alderen) - det er grenser for service.

Skrevet

Vi yta den og vi, men det hjalp ikke. Men lettvint da. Fotball er veldig enkelt.

Skrevet

Jeg er villig til å strekke meg langt hvis ungen virkelig fatter interessen for noe. Nå har hun bytta ut hest med turn og det er jo kjappe 8-10 tusen spart i året:)

Skrevet

Bortsett fra at det suger å stå stille i regnet i fem plussgrader og se på kamper sammen med de fire andre som alltid stiller opp.

Skrevet

Aner ikke hva de forskjellige hobbyene koster.

Vet bare at jeg ikke fikk spille fele da jeg var liten for det var for dyrt.

Jeg har egentlig en sterk mistanke om at det ikke var pengene det kom an på, men heller skrekken for å utstyre meg med ei fele.

Skrevet

Ja. Men det er gubben sin jobb..

Skrevet

Nå får de lånt fele, da, så du kan jo bare forsøke å få ungen til å virkeliggjøre alle dine drømmer.

Skrevet

Og fele er da fint det, når man har lært og spille det. De årene det tar og lære derimot kan best beskrives som et reint helvete.

Skrevet

Si ikke det, om de har gode instr. kommer de hjem og kan en liten sang på løse strenger allerede første gang, det va rikke pinefullt.

Skrevet

Vet ikke hvor mange "hjemmekonserter" jeg har vært igjennom med lillesøs. Men pent har det ikke vært. Det skal sies at hun nå er sjit dyktig da;)

Skrevet

det er nok ganske mange ting som spiller vel så mye inn som pris. som foreksempel faren min sin evne til og love småen noe helt til han ser hvor mye det koster... når småen begyner og bli lei seg for løftebrudenne vedder jeg på at kommer til og kjøpe disse tingene for faren min selv om han tjener 5 ganger så mye som meg.

Skrevet

Hva med å spare barnetrygden og bruke den på barnets fritidsaktiviteter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...