Gå til innhold

Dere som har tatt keisersnitt kan dere se her litt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Sønnen min ble forløst med keisersnitt 27.09.07. Jeg har siden jeg fikk mensen i puberteten hatt veldig store mensensmerter, som har gjort til at jeg har fått fritak fra gym`en på videregående, ofte var sengeliggende og det som hører med.

Jeg fikk høre da jeg ble gravid at det er mange som slipper unna disse smertene etter endt svangerskap,.Så jeg levde en stund i håpet.

Men nå etter at gullet mitt har kommet og jeg har fått mensen tilbake igjen (fikk det etter ca 6 uker), så er smertene desto større. Jeg ligger i fosterstilling og vet egentlig ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.

Er det normalt at man i begynnelsen etter keisersnitt kanskje har litt ekstra vondt når man får mensen (jeg tenker, siden dem har rotet inni magen med skalpell osv, tar vel en godt stund før alt er grodd skikkelig på plass)? Er dette noe som vil bedre seg med tiden, eller vil jeg for alltid være ekstra plaget pga keisersnittet ?

Setter utrolig stor pris på svar og erfaringer! :-) Dette er rett og slett uutholdelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har aldri harr mensensmerter i hele mitt liv,etter jeg fikk tvillingene med ks har jeg enorme smerter og blødninger.måtte ta ut spiralen fordi jeg ikke hadde nok blod i kroppen til å tåle så sterke blødninger.men tror nok ikke det har noe med ks men heller det at livmoren har hatt en stor belasning!

Skrevet

Ah, okei. Da har det kanskje ikke noe med selve ks å gjøre, men svangerskapet i seg selv. Usj. Føler virkelig med deg, dette er helt uutholdelig. Lenge siden du fikk tvillingene dine ?

Tusen takk for svar ihvertfall :-)

Skrevet

de kom til verden i mars 2007 så de nærmer deg året,men mensen er ikke blitt noe bedre-blødningene ble lettere etter jeg begynte med p-plaster men ikke noe forandringer i smertene.tror nok både svangerskapet og alderen har noe å si her da.sa ihvertfall legen til meg;-)

Skrevet

Jeg fikk mensen 11 mnd etter at datteren min var forløst, og jeg har ikke vært plaget med menssmerter, men nå er jo sikkert alt av sår innvendig hos meg grodd for lengst. håper for deres del at det blir bedre etter hvert da;)

Skrevet

glemte å si at jeg bruker cerazett, vet ikke om det har noe å si?

Skrevet

Jeg fikk også lillepia mi med ks den 27.09.07. Morsomt at det er flere med ks samme dag. Hehe!

Men jeg går på cerazette og har har opplevd at jeg nesten ikke har mensen lengre. Når jeg har mensen så varer den bare 1-1,5 dag og så er det over. Nesten ingen smerter heller. Før hadde jeg smerter, ikke så mye, men nok til at jeg måtte ta et par paracet for å klare å gå på jobb + at jeg hadde mensen i 6-7 dager.

Så for meg har mensen bare blitt bedre.

Vet ikke hvorfor, men har kanskje noe med cerazetten å gjøre.

Synes synd i deg, må være grusomt å ha så vondt. Tror nok jeg hadde spandert en legetime på meg selv hvis jeg hadde plagdes så mye.

Skrevet

Eg fekk mensen tilbake 5-6mnd etter keisersnitt og har ingen menssmerter, hadde veldig milde tidligere. For din del så håper eg at det er relatert til ks, men min erfaring er at det ikkje henger sammen.

Skrevet

Jeg tok keisersnitt i begynnelsen av oktober og fikk mensen tilbake etter ca sju uker uten noe særlig ubehag.. satte da inn hormonspiral og har ikke hatt noen særlig smerter etter det heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...