Gjest Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Hva innkluderer listeprisen? Noen som har tatt med f.eks kjeller i tillegg?
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Vi bygger boligpartnerhus nå:-) Det er MYE som kommer i tillegg. Du kan plusse på ca 1 mill i forhold til det som står i katalogen. Du må selv få ordnet *grunnmur/plate *utvendig rørlegger og elektriker *pipe *graving av tomt *noen til å legge gulv *byggestrøm og sikkert enda mer som jeg ikke husker akkurat nå i farten. Vi har ikke med kjeller da.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 så du mener + på 1 mill + tomt? Hva med kjøkken og bad osv? Har bestilt katalogen og regner med at dette står beskrevet nærmere der?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 når jeg snakka med de så sa de at kommunen påla at man skulle ha 3 kvadratmeter stor inne bod og 5 kvadratmeter stor utebod (eller noe i den duren) og det var det mange hus som ikke hadde. så det må man i tilfelle bygge på i tillegg. men det kan jo hende at det er forsjelig fra kommune til kommune
*Kleopatra Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Heisann du. Vi skal bygge med Boligpartner, men har ikke begynt ennå. Søknaden har akkurat blitt sendt inn til kommunen, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet i noen måneder. Over til det du spør om ja, vi bygger kjeller i tillegg til huset. Men der gjør vi alt arbeidet selv og kjøper material selv (dvs det vi har lov til, ikke røropplegg og det elektriske. Kun vinduer vi kjøper fra Boligpartner til kjelleren. Innholdet i listeprisen finner du i leveransebeskrivelsen som ligger på BP sine nettsider. Men grovt sett inneholder den snekkerarbeid og material til huset, klart til maling/tapetsering/gulvlegging. Det følger med en enkel trapp i furu (billigste sort), kjøkkeninnredning fra Norema, varmegjengivende balansert ventilasjonssystem, sentralstøvsuger, vanlige wc`er og vasker der det er inntegnet, noe rørlegger og elektrikerarbeid. Det er spesifisert antall elektriske punkter som følger med, men det er vanlig å måtte minst doble dette. Alle hus fra Boligpartner er lavenergihus. Det som kommer utenom er da utgraving/sprenging/grunnarbeider, grunnmur, indeksregulering, oppgraderinger, maling/tapet/gulv/fliser, membran og fliser til bad, baderomsinnredninger-badekar-dusj, utvendig rørleggerarbeid og oppstikk i såle, byggestrøm, byggelånsrenter, byggesaksomkostninger, påkoblingsavgifter, eventuelt renseanlegg til kloakk. Dette jeg kom på i farta..
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Hos oss blir det ca 1 mill mer inkl tomt. Men tomta vår kostet 270 tusen, mange steder koster den jo det flerdobbelte.. Vi har valgt å trekke kjøkken og bad ut, kjøper heller på IKEA, da det var veldig lite kjøkkeninnredning inkl og veldig dyrt å supplere med mer. Baderomsinnredningen var ikke noe særlig å snakke om. Så den kjøper vi også utenom. Huset vi skal bygge står i katalogen til rundt 1,150 og vi havner på rundt 2,1 mill totalt (men det vet vi jo ikke 100% før det står ferdig)
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Takk for svar:) Fant et hus i går som var veldig fint. Greit å sjekke litt muligheter:) Hvor mye ekstra har dere beregnet.....hvis jeg kan spørre da.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Ja her vil jo en tomt koste rundt 1 mill.....tenkte jeg skulle stikke innom kontoret i Moss en dag neste uke. Lykke til med bygging:)
*Kleopatra Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Såklart kan du spørre om det:) Totalsummen vår er nøyaktig 2 x listepris +tomt. Men da inneholder huset vårt kjeller, noe som ikke følger med. Men som sagt gjør vi alt arbeid med kjeller og grunnmur selv. Utgraving/grunnarbeid blir gjort av en bekjent, så det har vi fått ganske rimelig. Vi har også gode avtaler på det elektriske (trakk ut det som følger med, og bruker firmaet til familie). Kjøkkenet har vi også trekt og og skal gå for Ikea der. Vi skal også gjøre all maling, tapetsering og gulvlegging selv. Bare spør om det er noe mer du lurer på
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Da blir det nok ikke Sagatun på meg hehehehe vil jo koste over 6 mill og det er ikke aktuelt dessverre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå