Gå til innhold

noen ektepar med ektepakt her?

Anbefalte innlegg

Gjest Meg & Maria 18.04.07
Skrevet

Vi skal gifte oss og tenker på å sette opp en ektepakt hvor han har særeie på gården vår(sambo er odelsgutt).

Er det noen som vil fortelle hvordan dere har deres ektepakt? (hva den handler om av andre ting utenom odel også)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min hadde en del egenandel fra salg av hus før vi ble sammen, så svigers insisterte kraftig på at vi skulle ha ektepakt. Jeg er ikke så opptatt at penger, så for fredens skyld gikk jeg med på det.

Jeg kommer litt dårlig ut hvis vi skiller oss, men kan klarer å leve fint på det jeg sitter igjen med. Men regner selvsagt ikke med at vi noen gang blir lei hverandre ;-)

Det ble bare skrevet at den prosenten skulle han ha og at jeg hadde så og så mye oppspart selv så det skulle trekkes fra.

Ved dødsfall faller særeie bort.

Gjest Meg & Maria 18.04.07
Skrevet

takk for svar :) Noen flere med ektepakt?

Skrevet

Dersom det betyr at han alene eier deres felles hjem, bør du tenkte deg temmelig grundig om før du går inn på noe slikt.

Det finnes selvsagt måter å løse dette på, men du bør da ha rådgivning fra en advokat - ikke dib. =)

Skrevet

Hva gjør du da dersom det tar slutt om noen år? Sørg for å ha ryggdekning, sånn at du ikke blir satt på bar bakke. Greit at gården er hans, men om du skal være med å betale og drive den er det urimelig at du ikke skal ha noe igjen ved et brudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...