Gå til innhold

Dere som har hatt brystreduksjon....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk i 2003 fjerna 600 g og lurer litt på dette med amming... Jeg mener å huske at legene sa at de burde gå greit å amme, men det er jo en stund siden og hukommelsen er ikke så god. Amming var ikke i mine tanker på den tia liksom.

Noen som har kunnet amme til tross for en slik operasjon?!

Jeg har opptil flere ganger opplevd at brystvortene mine har blitt hvitflekkete når jeg har stått bøyd en stund. Spesielt viser dette fenomenet seg etter at jeg har dusja....kan dette være et tegn på at alt er i orden med melkegangene mine slik at jeg kan amme?! Skal nok fint overleve å mate med flaske men.... jeg er foresten i uke 24 nå da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

søstern hadde brystreduksjon på ene brystet da hun var 18 år gammel..pga det var så stor foskjell i størrelse at det plaget henne veldig.

følge av hun måtte slutte på p-pille da hun hade operasjon endte jo det med hun ble gravid hehe..fant det ut 3 mnd på vei hun..

Og hun fikk fint til å amme på det brystet der :)

og med de andre ungene hun har fått etter der igjenn også :)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde en brystreduksjon i 1999,fjernet 1,2 kg til sammen.

Var da bare 19 år,men spurte veldig mye om det med amming og kirurgen som oppererte meg sa at sannsynligheten for at jeg skal kunne amme er like stor som den er hos alle andre.

Vi har ingen garantier uansett,små pupper,store pupper,silikon eller redusert...

Men jeg har fått det oppført på helsekortet mitt,bare sånn for sikkerhets skyld.

Lyke til,skal krysse fingrene for at det går greit for oss begge!

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende svar! Krysser fingrene for at vi får det til jeg også ;)

Skrevet

Dette har ikke noe direkte med graviditet å gjøre, men...

Hva synes dere om resultatet etter brystreduksjonen?

Er dere glade for at dere gjorde det? Er det mye arr nå osv osv?

Har tenkt på å gjennomføre det i maaange år nå - siden jeg var 16 (fyller 30 i år), men har ventet delvis pga mulighet for nedsatt ammeevne. Er 174 høy (ca 73 kg før graviditet) og str 75/80 E/F

Skrevet

HI her!

Jeg skulle nok ønska at jeg hadde venta litt med min operasjon, dette pga at jeg var veldig ung og ikke ferdigutvikla noe som i ettertid førte til at brystene mine vokste etter operasjonen også. Dette gjorde at arrene mine ikke ble særlig pene. Men dersom jeg hadde venta med denne operasjonen hadde jeg i dag kommet til å være ufør i en alder av 25 år, så svaret på sp.målet ditt er at jeg ikke angrer på at dette ble gjort, og at jeg etter å ha fått de barna jeg vil ha kommer til å be om en ny operasjon.

Det var en mnd med et lite smertehelvette for min del, men jeg skal fint klare dette en mnd til ;) det hjalp jo både ryggen og nakken min, og ikke minst selvtillitten/selvbildet MASSE!!!!

Skrevet

Jeg er så utrolig glad jeg tok den operasjonen. puppene mine hadde ikke for, de måtte holdes "oppe" med en BH, en trenings bh og gjerne en singlet. Måtte vente 2 år på operasjonen. Men fy så mye bedre de blei.. I denne graviditeten bruker jeg Bh hele tiden. Og er redd de skal bli sånn igjen.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Kjenner ei som har hatt reduksjon og kunne ikke amme desverre :-(

Skrevet

Jeg fjærna 500 g på hvert bryst, og angrer ikke et sekund. det er en lettelse for ryggen og skuldrene... Selv om det ble stygge arr, ville jeg gjort det igjen uten å blunke... Årsaken til mine arr var ikke operasjonen i seg selv, men jeg ble smitta av en sykehusbakterie.. og ble fryktelig betent i operasjonssårene... noe som igjen førte til at arrene ble sprengte og stygge...

En positiv ting til var at jeg ble myye mere følsom på brystvortene etter operasjonen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...