Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig det har vært innlegg om dette før. Har ikke sett etter, men er det bare meg som synes dette var en bagatellsak og ikke skjønner helt hvorfor reaksjonene er så store?

Det er vel viktigere ting politikerene burde bekymre seg over? Hadde vært kult å høre noen synspunkter for jeg er forvirret i denne saker. Ser seriøst ikke det store problemet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

burde jo erklært seg inhabil i tilsetninga..Hjorth kraneby er ei slags venninne

har løyet til jensemann..

synes ikke det er bagateller for en som skal representere Norge, jeg

Skrevet

Det kan nok virke som en bagatell, men det er en veldig viktig prinsippsak. En person i hennes stilling MÅ ha sitt på det helt knusktørre.

Skrevet

Er jo det at makt personer tilsetter venner/bekjente i andre maktstillinger. Og når man ikke forteller offentligheten sannheten om hvilket bekjentskap man har blir det tilslutt en stor sak....Hadde hun vært helt ærlig i begynnelsen, eller erklært seg innhabil så hadde ikke det vært noen sak...

Skrevet

hmm..ser poenget, men ser alikevel ikke helt problemet. Hun valgte jo en som hun hadde god kjennskap til og som hun mente ville være den beste kandidaten. Synes det er trist jeg, at hun må gå pga dette.

Skrevet

Man skal liksom ikke offentlig drive med kammeraderi. Og nå har hun jo virkelig kjørt Jensemann i heisen. Dama virker blåst.

Skrevet

Som minister må man være rettskaffen og ikke 'kutte hjørner'...Følge de regler som gjelder ang. inhabilitet.

Bare glad det ikke ble noen Valla-sak ut av dette (tenker på mediepresset)...kunne lett blitt det om det hadde dratt ut i tid.

Skrevet

Klart det er problemer når en maktperson misbruker sin stilling og får ansatt en venninne! Og spesielt når hun "glemmer" å fortelle alt sånn som det er når habilitetsspørsmålet kommer opp.

Man skal være svært etterrettelig når man er statsråd:)

Skrevet

det eneste jeg lurer på er hvem vi får de to ledige stillingene nå....

Skrevet

Kunne du sagt det samme om det var en fra et annet parti som hadde gjort det samme (et parti du ikke likte med makt mennesker du ikke liker)....Reglene skal gjelde for alle!

Synes også det er synd at hun måtte gå, synes det var bra at man fikk en flott dame med innvandrer bakgrunn som statsråd!

Skrevet

dette er ren heksejakt fra vg syns nå jeg. sånn var det når hun var i UD også.

Skrevet

Stnes det blir fryktelig dobbeltmoralsk.

AP har operert sånn siden 1945, med partiboka under armen.

Så ser ikke hvordan de kan berettige en sånn reaksjon.. selv om jeg mener kameraderi, losjevirksomhet og nepotisme er et fy fy i næringsliv og politikk..

Skrevet

Jeg synes det riktige er blitt gjort her nå som de begge to har trukket seg, ganske enkelt fordi barneombudet skal være totalt uavhengig politikken og det ville det ikke blitt slik som det ble nå.

Kraby måtte trekke seg fordi hun ikke ville fått tillit i sin nye stilling som barneombud. Jeg er glad vi har et barneombud i Norge, og også glad for at det faktisk stilles krav til at barneombudet er uavhengig. På denne måten kan barneombudet og dets kontor være den såkalte "vaktbikkja" når det gjelder barn og unges rettigheter, som politikken av og til trenger.

Derfor synes jeg det er bra det ble en såpass stor sak av det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...