Gå til innhold

Andre som ammer hver 2. time på natta? 4 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er så trøtt når klokka er 3 at da sover han sammen med meg, og da blir det oftere pupp..kanskje også hver time..

han spiser nesten ingen ting, men for at han skal sove lett videre og at familien skal få sove, så gir jeg han pupp..

legger han kl 19-19.30, han våkner hver 2. time etter dette.

gir han pupp kl 17.30, grøt kl 18.00 og pupp igjen kl 18.30 så han skal ikke være sulten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme nattemating hos oss. har akkurat begynt med grøt-påvenning, men likevel skal det være nok mat når han spiser masse pupp kl 1800 og fyller på til han sovner kl 1900. da spiser han annen hver eller hver tredje time til kl 0630. da er han lys våken. og spiser 0800-1000-1200-1500-1800 ca.

har prøvd noen ganger å dytte inn smokk eller en finger han kan nutte litt på. men det utsetter puppen kun kort tid.

gutten vår er over 8kg, og veldig aktiv, kanskje en forklaring for oss.

Skrevet

takk for svar.. vår gutt er nesten 6 kg (veldig liten), har spist hver 2. time siden fødselen, på dagtid går det ofte 2.5 til 3 timer. vår er også veldig aktiv, har fysioterapeut for at han skal bli litt roligere, for han har "indre uro" som de liksom har konkludert med.

på kvelden når faren er hjemme, går han inn til lillemann og sier at det er natta og at vi er her osv, så sover han videre i 1 time eller 2.

dette kan vi ikke gjøre på natta, for mannen skal på arbeid..

håper dette vil bedre seg etterhvert...

har ikke sovet mer enn 2 timer sammenhengende siden jeg var gravid, og lillegut kom i oktober!! så jeg gleder med til å få flere timer sammenhengende......*sukk*

men hva gjør man ikke for våre små nurk...natten er jo glømt når vi står opp kl 7.30, og han er blid som en sol og gliiiiiser mot meg...

gleder meg til i morgen tidlig jeg nå....:))))

Skrevet

Gutten min er bare knappe tre mnd, men kjenner meg igjen og litt deilig å høre at det er flere selv om jeg føler med deg...Som HS sa, barn er indivdiuelle- noen er småspiste (dvs spiser MYE altså men mindre av gangen og oftere). Det er nok det i kombinasjon med at gutten min er stor og aktiv her (7kg allerede!). Blir ofte til at han ligger i senga med meg etter første nattamming, og sååå vanskelig å legge ham igjen når jeg vet han snart våkner. Men det hadde nok vært lurt...

Skrevet

3 1/2 mnd og sovner ikke før rundt kl 23 på kvelden. Etter det våkner han som regel for mat kl 3,5,7 og 9. Da står vi opp. Han spiser forholdsvis ofte på kvelden også. Det går som regel mellom 1-1 1/2 time mellom hver gang. Han får bare mm. Gleder meg til å begynne med litt "tyngre" mat dersom han vil ha. Gjør meg ikke noe å stå opp på natta. Synes det er verre at han sovner så sent. Skulle gjerne ha hatt noen timer for oss selv på kvelden pappaen og jeg. Han spiser ikke mye i gangen på natta vår heller. Tør ikke prøve å rugge på vugga når han våkner for å prøve å få han til å sovne igjen i tilfelle hanvåkner helt. Derfor blir det pupp isteden.

Skrevet

Gjorde det da Milla var 4 mnd mnd og gjør det enda...hun er 6,5mnd;o/

Hun sliter med å få i seg det hun trenger på dagtid da...

Skrevet

Hei:) Min duttis va åsså sånn at han spiste hvær 2.time på dagen å likens på natta.. plutseli blei d oftere på natta.. men plutseli blei d førandring, no sover han fra 23 ca tel 04.30.. så pupp.. så sover han tel 08.30 å en pupp å sover tel 10.30- Nån ganga våken en gang tel.. nån gang bare to gang. E førnøyd æ.. men d va tongt når han spiste så ofte. Men hold bare ut, d endre sæ sikkert. Æ lære nåkka nytt hvær eneste dag om lille kanuttn min :)

Skrevet

Liam er 3,5 måned

Jeg begynner leggerutinen vår rett etter cæsar altså kl 20.00 ;)

*grøt

*bade

*smøre

*pysjamas

*gnage litt på tannbørsten (tenkte det var likegreit å få det inn i rutinen)

Inn på mørkt soverrom, sette meg ved siden av sengen hans med han i fanget.

*240 ml godt og varm melk med litt malt i

*rape

*legge han ned i sengen

Så går jeg ut. Inn 5 min senere og da sover han som en stein :)

*våkner igjen ca 4, da drikker han ca 200 ml

*legger han rett ned igejn etter rapen

*sovner igjen med en gang og sover til 8

Da bytter vi bleie og står opp for dagen:D

Alt har blitt så mye lettere etter vi begynte med disse rutinene! Så mye mer overskudd :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...