Gå til innhold

Bruker far og være med på kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hatt partner med foreløbig, fordi han stort sett er på jobb når jeg skal på kontroll hos lege eller helsesøster. Men han har fri nå, og har kontroll imorgen. Er det vanlig å ha med far? Hvordan har dere det forhold til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

far er med, tar seg fri fra jobb for å være med! det er veldig hyggelig og fikk skryt av legen, han synes det er så koselig!

Skrevet

Her er også pappaen med :) Han tar seg fri fra jobben og blir med på kontrollen.. Dette synes vi er veldig bra begge to.. Da får både jeg og han informasjon om svangerskapet, fødsel og amming.. To hoder husker bedre enn ett :P

Skrevet

Her også, far har vært med på alle kontrollene, tatt seg fri og synes at det er så spennende! :) Det er veldig koselig og det synes jordmødrene også, og som "Elsklingutten kommer i mars" sier to hoder husker bedre enn ett, spesielt nå som jeg er kjempe surrete!! :)

Skrevet

Sambo har vært med på to av legekontrollene, er ikke så mye som skjer der. Men alle kontrollene hos JM er han med på, der blir det jo mer prat om fødsel og tiden etterpå. Pluss at han hadde litt problemer med å forstå hvor vondt jeg egentlig hadde pga bekkenløsning så da var det greit å ha ham med til JM som forklarte litt. :)

Syns iallefall han har mer ut av å være med til JM. Nå er det ikke flere legetimer før fødsel heller...

Skrevet

bortsett fra UL så blir det vel første gang far er med over helga nå...han er pendler,så litt vanskelig å time kontrollene i forhold til det...men på tirsdag er han hjemme,så han skal være med for å høre hjertelyden og sånt noe...spent på hvordan det går... :S

Skrevet

Her har ikke far vært med på annet enn UL, men det har litt med det praktiske å gjøre. Bor på en øy, og han hadde blitt nødt til å ta seg fri halve dagen på jobb for å være med. Hadde han hatt anledning, så hadde han sikkert vært med på en kontroll til nå på slutten. Tror det er ganske vanlig å ha med far der far har mulighet til det, så hvis dere har lyst kan han helt sikkert være med :-)

Skrevet

Tror han var med på nesten alle sist svangerskap men ikke så ofte denne gangen..... Men jordmødrene blir glade om far er med og viser interesse så har han lyst må du jo bare ta han med! Det er i alle fall helt normalt at pappan er med.

Skrevet

Far var med til jordmor på de to første kontrollene i uke 13 og 24, og ultralyd i uke 19 og 3D uke 26.

Han var ikke med til jordmor uke 28 og 32 pga reise med jobben.

Men skal være med på de siste i uke 36, 38 og 40...(er i 35 nå)

Jordmoren min sa at det var praktisk om han var med på de siste, i og med at de dreier seg mye om fødsel etc, og det kan fort hende at han er nødt til å ta i et ekstra tak når det skjer...da er det jo greit om han har fått med seg hva det dreier seg om...:=)

Skrevet

Sambo har bare vert med på 2 UL...

Men tror han hadde lyst å være med på kontroll hos jordmor i uke 38. nærmer seg fødsel da, så litt greit at han er med å kan få mulighet til å spørre om ting han lurer på...

Skrevet

Det varierer sikkert veldig.

For meg har sambo vært med på ordinær UL i uke 18, 3d i uke 29 og jordmor engang. Samt at vi har vært på svangerskapskurs sammen.

Skrevet

I første sv.skap var han med på så godt som hver kontroll... Men ikke denne gangen.. Da er han med sånn en sjelden gang.. Men er pga at det krasjer med jobb osv, og han har dessverre ikke en jobb som er så fleksibel på sånne ting

Skrevet

Samboern var med til første legetime, men følte seg ikke velkommen hos legen, hun så ikke på han engang! Jormoren derimot, har han vært med til hver gang, hun involverer oss begge, veldig bra for begge to. Ellers så har han vært med på alle UL(vært på seks stykker til sammen). Tror det er mer vanlig at far er med nå, enn det var kun for fem år siden..

Skrevet

Min har vært med alle gangene han får det til. Jordmoren min synes det er bra, så det tror jeg du fint kan gjøre!;) Man er jo to om svangerskapet så..:)

Skrevet

Jeg har komplisert svangerskap, så her blir det en del UL.Sambo var med på rutine UL også var han med på 3D,men merker han blir litt nedfor når han vet jeg er på ul kontroller på sykehuset uten han.

Så ta de med.De synes som regel det er kjempe gøy,og så kan det bli veldig gøy og se reaksjonen hans og for det kan poppe frem en helt annen mann etter UL en hva han var før. =0) De blir litt mer "pappaer" etter det...

Sambo ble ihvertfall det... =0)

Skrevet

samboer har vært med på alle UL, og samtaler på sykehus. Men kontrollene skjønner jeg ikke poenget at han skal være med på. Går kun hos fastlegen, da vi fant fort ut at JM var no tragiske greier.

Så at han skal ta seg fri for å være med meg til legen, det gidder jeg ikke. Selvom han hadde kommi løpende

Skrevet

Var med på et par til jordmor føste gang. Denne gang (nr 3) har han vært med på 2 UL. Ikke til lege eller jordmor.

Skrevet

Han har vært med på alle UL - og ca 5 ganger til jordmor. De to siste gangene har han spesielt hatt lyst å være med, fordi hun skulle sjekke modning - og han var spent på om fødsel starter snart. Pluss han kan spørre om ting han lurer på... :-)

Skrevet

Mannen min har vært med på alle kontroller. Det kan nok hende at han føler han sitter der litt "til pynt" av og til - mens jeg veies og måles - men det har aldri vært aktuelt at han ikke skulle være med. Han er tross alt veldig nysgjerrig på hva som foregår han også! Dessuten er det fint å ha noen å diskutere med i etterkant - selv om ikke alt som skjedde var hyperspennende.

Det må nevnes at han var stolt som en hane da det ble tatt blodprøve av ham også i forbindelse med mor og barn undersøkelsen - endelig ble han litt involvert også! (Selv om han humrer om at den blodprøven kastet de sikkert etterpå - og at de bare tok den for å få pappa'n til å føle seg viktig. ^^ )

Skrevet

Her har mannen min vært med hver gang :-) Han blir kjempeglad hver gang han får se knøttet, og så føler han at han får være litt med i graviditeten. Jeg synes det er greit å kunne prate med ham i etterkant om det vi fikk vite på kontrollen.

Skrevet

I første svangerskap var far med på alt - ultralydene, jordmor og til fastlegen.

Denne gangen har han selvsagt vært med på ultralydene. Han har også vært med til jordmor, men ikke til fastlegen. Fastlegen er mer teknisk - sjekker det som må sjekkes og ferdig med det. Jordmor derimot tar opp forskjellige tema, bruker god tid på fosterlyd etc, da er det kjekt at han er med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...