Dollywood Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 jenta på 9 år hadde på seg helt ny genser på skolen her om dagen. hun kom hjem med den full av malingsflekker. læreren hadde sagt til henne at det går av i vask. men nå har jeg vasket genseren og det er like mye malingsflekker på den. har skolen plikt til å erstatte genseren? jeg mener, de burde da kunne bedt om at det ble sendt med male tøy eller bedt henne male i t-skjorte eller noe. faen, nå er jeg sint altså"! har aldri fått noe beskjed om at det skulle males! åh lyst til å ringe og kjefte på læreren, men blir lite saklig når jeg er sint, i tillegg er hun jo ikke på jobb nå...
mammmamia ** Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Niks, skolen har nok ikke det, kan jeg aldri tenke meg hvertfall...
Dollywood Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2008 jo, men altså, de har jo bedt ungen om å male, uten å sørge for å gi beskjed om egnet tøy. kan jo ikke sende henne i dårlig tøy hver dag i tilfelle de skal male heller
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 ikke krav på noe. at du gidder å sende med tøy du er så redd for på skolen. det HENDER det skjer ting man ikke har planlagt..Ikke alltid lett å gi bskjed om alt.. Lurt av deg å ikke ringe...
Sjokoladekaka Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 skulen har ikkje erstatningsplikt. vi har prøvd av samme grunn.
ano`num *17.03.10* Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Vil tro det er 9åringens eget ansvar.
dansejentes mamma Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Du har nok ikke krav på erstattning. Og det er jo ditt valg om du vil ta det opp med læreren. Det ville absolutt ikke jeg ha gjort. Er ddet verdt det? tenk om ho får dårlige vibber av å være nær dattra di... Jeg hadde nok også vært sur, men bitt det i meg. Det går nok over og tross alt bare materielle ting.
Dollywood Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. februar 2008 har ikke råd til å ødelegge ordentlige klær heller
Dollywood Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. februar 2008 mener dere det er greit at et ordentlig plagg blir ødelagt hver gang de skal lage noe på skolen da?
Dollywood Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. februar 2008 altså, genseren er fullstendig ødelagt, er bare til å kaste lix....sender dere alltid barna i klær som dere bare har råd til å kaste når de kommer hjem?
mammmamia ** Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 Nei, men barnet er jo såpass stort at du kunne jo prøvd å fortelle henne at dersom hun skal holde på med grisete ting skal hun ha på seg malerforkle? Eller at hun har med seg en gammel t-skjorte som hun kan ha i hylla si og ta den på seg i tilfelle..? Skjønner at det er frustrerende, men dere har nok ingen rettigheter her...
dansejentes mamma Skrevet 14. februar 2008 #13 Skrevet 14. februar 2008 Trenger du å kaste den? Det er jo bare flekker. Like varm, like hel.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 14. februar 2008 #14 Skrevet 14. februar 2008 Ble truet med barnevernet vi da vi tok opp det samme. Helt utrolig!
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #15 Skrevet 14. februar 2008 Jeg hadde uansett gitt skolen beskjed om at den malingen de påstår går bort i vask faktisk ikke gjør det.
Dollywood Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 14. februar 2008 men det er jo noe av poenget. vi kunne blitt bedt om å sende med egnet tøy/skjorte el lignende som kunne logge på skolen, men dette har vi aldri blitt bedt om!!
Ravna Skrevet 14. februar 2008 #17 Skrevet 14. februar 2008 Jeg ville i hvertfall ringt læreren og sagt at den malingen ikke går av i vask, slik at ikke andre opplever det samme. Men jeg ville ha sagt det uten å kjefte eller bebreide læreren! Skjønner godt at du er irritert, og du kan gjerne si at du vil vite om slikt på forhånd slik at du kan sende med egnet tøy, men det kommer ikke noe godt ut av å bli ubehagelig.
mammmamia ** Skrevet 14. februar 2008 #18 Skrevet 14. februar 2008 Nei, men da ville jeg bare gjort det jeg, nå har du prøvd og feilet, så da ville jeg lagt igjen en skjorte...så lærer man av de feilene man gjør, selv om det er sabla irriterende! Og ja - ta opp med skolen at malingen IKKE går bort, bare sånn i tillegg :-)
Monajenten Skrevet 14. februar 2008 #19 Skrevet 14. februar 2008 Pleier du å gå rundt i flekkete klær? Bare lurer, jeg gjør nemlig ikke det, og hadde heller aldri tatt på ungene mine klær som var full i malingsflekker. Skjønner godt at det er frustrerende, men det er vel dessverre bare sånt som skjer:-/
Dollywood Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 14. februar 2008 ja, ikke sant.... ikke rart 9 åringen ikke synes det er så farlig å male i den genseren når læreren står og sier at det går av i vask-.....
jordbær mathilda Skrevet 14. februar 2008 #21 Skrevet 14. februar 2008 Du får legge en "malegenser" i sekken hennes og si at hun får ta på seg den neste gang de skal male. Har nå aldri fått beskjed fra skolen når de skal male jeg, men jentene her bruker ikke så dyre klær at det er store skaden hvis de skulle søle på de! Ergelig,ja, men ikke noe jeg hadde giddet å irretere meg over:)
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #22 Skrevet 14. februar 2008 Send med en avlagt skjorte (gjerne en du eller pappan har) hun kan ha utenpå, som kan henge på plasen hennes i garderoben. Skriv i meldingsboka hennes at du sender med denne, og forventer at denne herretter blir brukt. Da kan jenta di ha på de klærne hun (du) vil, og beskytte disse og =)
brooklyn Skrevet 14. februar 2008 #23 Skrevet 14. februar 2008 sukk.håper ikke barnet ditt er et av de barne vi har hatt i praksis nå, for vi har malt masse med "våre" 9åringer, uten å bruke verken tskjorte eller maleskjorte. Og går ikke den vannbaserte malingen bort i vask slik det står på flaskene, slik at alle ungene sine mødre er sinte på oss for ødelagte klær, da får jeg hetta...
Dollywood Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #24 Skrevet 14. februar 2008 jeg har ingen problemer med å forstå at det kan skje uhell med klær, at man ramle og slå hull på kneet på en buske f.eks o.l. men når de blir bedt om å male (og man må vel forvente at 9-åringer kan søle?) og 9-åringen gir uttrykk for at det er dumt å søle på tøyet , og da blir forsikret av læreren om at det ikke er farlig, fordi det går av i vask, da mener jeg at vi bør ha krav på erstatnig av det som er ødelagt. det er jo på en måte ikke et uhell. man må jo forvente at unger griser med maling og at det vil bli søl
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #25 Skrevet 14. februar 2008 men uansett - du HAR ikke krav på erstatning. Synes du skal skjerpe deg - det er tross alt snakk om en GENSER...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå