Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 jeg sitter her under ullpleddet mitt og nesten hakker tenner... det er 26grader i stua og jeg har kledd meg opp i ullsokker og genser.... men fryser uansett hva jeg gjør... noen flere som har det slik? jeg er nå 17uker.... enseste stedet jeg ikke fryser er i dusjen eller i senga... men jeg kan jo ikke være der hele tiden heller...
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Prøv å få i gang blodsirkulasjonen ved å bevege deg. Du kan også ta en dusj, der du bytter på så varmt vann du bare klarer noen minutt, for så iskaldt noen minutter (lengre enn varmt), så varmt, så kaldt. Pust godt og dypt mens du gjør det, da venner du deg raskere til temperaturen. Avslutt med iskaldt vann i noen minutter, så pakk deg godt inn i en håndduk og vær på et varmt sted. Sett deg ned og slapp av noen minutter. Da vil du merke at det begynner å sitre i kroppen din og blodsirkulasjonen vil ha blitt mye bedre.
NrToKomIJuli Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Og samma hva jeg gjorde, så var jeg like kald etterpå. Jeg kunne også ligge under hauger med tepper, 24 grader i stua og iskalde hender og føtter. Skikkelig irriterende. Særlig for resten av familien som holder på å renne vekk her i heimen. :-) Og det hjelper ikke særlig å gjøre noe heller. Kanskje for noen minutter, også er det tilbake til frysinga igjen. Sukk. Jeg er 19 uker på vei, og det virker som det værste har gitt seg. Jeg har tidvis tatt av meg jakken i stua. Jippi! Kjenner fortsatt at jeg er kaldere enn når jeg ikke er gravid (da er jeg vanligvis den varmeste i familien), men jeg er bedre enn før.Kanskje det gir seg litt til deg også snart? Håper det!
mor07 Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Jeg fryser også endel, spesielt når jeg er på jobb. Skjønner det ikke helt. Husker bare at jeg gjorde det i begynnelsen sist også, men nå er jeg 15 uker, så jeg synes det snart skal gi seg. Brrrrr... Det eneste som hjelper er et varmt bad, men det varer dessverre ikke så lenge etter at man kommer opp av badet
Mamma`n til Noah Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Har dere testet stoffskiftet deres? Det endres seg masse under graviditet. En av mange symptomer er at man fryser.......... Bare ta en blodprøve hos fastlegen det....
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Jeg hadde det sånn goså rundt 15-20 uker, er nå 25 uker og holder på å rene bort. gubben måtte kle på seg i dag og jeg ville lufte. Jeg pleier og være en sånn som går godt kledd året rundt og nå kunne jeg gå rundt i bare r....Hihihihi. Det er nok den lille i magen som gir og tar ektra varme fra oss.
Ullbærta Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Jeg frøs ekstremt mye de første 12 ukene, og fikk beskjed fra legen om at jernmangelen min nok var medskyldig. Så kanskje kan det være lurt å få sjekket jernlageret (ikke bare blodprosenten, den kan være fin selv om jernlageret er så godt som tømt).
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 I løpet av en dag har jeg flere "fryse-anfall" og flere "varme-anfall", det virker som om kroppens termometer er ute på bærtur... (er nå 14+4) Mine to første svangerskap husker jeg bare at jeg var varm (normalt er jeg frossen og min mann varm, men i mine to svangerskap var det plutselig jeg som ville skru ned varmen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå