Gå til innhold

Hvordan skjule at man er gravid på fest......???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i sosialt lag med halve slekta i helga, og trenger noen tips til hva jeg kan unnskylde meg med for å ikke drikke vin... Sliter med tanken om at de kommer til å avhøre meg om hvorfor jeg ikke vil, "å, er du gravid?" er jo sikkert det første de mistenker... Spesielt min søster vil begynne å lure, jeg er (var) ikke den som sier nei til et glass vin, og så er jeg forferdelig dårlig på å lyve! Hehe, håper noen har noen lure tips på lager :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt morsomt... Skulle akkurat til å skrive et innlegg om dette da jeg så innlegget ditt. Jeg skal på fest med venninene mine på lørdag, og vil ikke fortelle at jeg er gravid enda. Jeg er (var) nok heller ikke den som ikke vin i sånne lag. What to do?? Aner ikke hvilken unnskyldning jeg skal bruke....

Skrevet

Jeg er (var) nok heller ikke den som ikke DRIKKER vin i sånne lag skulle det stå.

Skrevet

Litt vanskeligere når en skal i selskap hvor det serveres drikke, men hvis en derimot skal på fest med venner og sånn så kan en jo "jukse" litt. Helle vann oppi spritflaska og ha saft eller juice med seg :-)

Hvis en skal i selskap hvor det serveres drikke går det jo ann å høre med dem som skal servere og rett og slett fortelle om situasjonen. At du kan bli servert alkeholfri vin eller alkeholfri øl i stedet :-)

Eller en kan ta med seg og prøve å jukse det til på en måte :-)

Lykke til begge to uansett hva dere bestemmer dere for :-)

Skrevet

hehe:P

jeg ville nok sagt jeg går på en antibiotika kur akkurat nå els pga en blærekatar som ikke forsvinner... Og som en vet så skal jo en liks IKKE drikke når en går på det.

Gjest stockholms tjej
Skrevet

dere kan drkke ting som ligner på alkohol som mouselle eller hur det staves=)

fyll mouselle i en vit vin flaske som du kan drikke ur=)

de var de ende jeg kunne komme på=)

he he he

Skrevet

Jeg hadde besøk i helgen, med vinservering. Jeg sjenket oppi et glass til meg selv også, fiklet mye med det.. Ingen kommenterte at jeg faktisk ikke drakk noe av det.. De sa iallefall ikke noe..

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Her er en variant som alltid funker for meg:

Hvis noen bemerker at du ikke drikker alkohol så sier du bare at det er fordi du har Perioral Dermatitt, og derfor tar en antibiotikakur. Det er riktignok mange som påstår at de bruker antibiotika og derfor ikke drikker når de egentlig er gravide, men trikset er at du nevner Perioral Dermatitt. Alle henger seg nemlig opp i det rare navnet, og vil vite hva det er. Det er et utslett man kan få nedenfor nesa og rundt munnen. Om de likevel ikke gir seg, men sier at 'du har da ikke noe utslett rundt munnen', så sier du bare at kuren har funka så bra at det nesten er borte nå. Derfor er det ekstra viktig å ikke drikke alkohol og dermed hemme den gode utviklingen.

Det har funka hver eneste gang for min del. Lykke til!

Skrevet

Prøvde oss på det i helga, jeg og samboer, gikk rundt å sviva med ett vinglass utover kvelden, men vi ble avslørt... nå vet alle på jobben hans at vi venter barn i september... Ikke lett å nekte når du blir spurt rett ut om du er gravid...bare smiler, jo!!

Håper du finner en lurere måte, og at dere klarer å holde dere... Lykke til!

Skrevet

Jeg kjøpte en flaske vanlig vin med skrukork og en flaske alkoholfri vin. Så helte jeg ut den vanlige og helte alkoholfri på den med skrukork, sånn at det ikke så ut som den var åpnet før jeg kom på festen;) Funket veldig bra det:)

Skrevet

Samme her-det funka helt flott det!! Men den alkoholfrie vinen var ikke mye god altså!! Rimelig tam og veeeldig søt. Men men, det duger :)

Til helgen har jeg brukt som unnskyldning at jeg skal inn og ta en blodprøve for å sjekke leververdier på mandag (noe jeg seff ikke skal), og dermed kan jeg ikke drikke på dagesvis før. Og når folk spør hvorfor så er det bare fordi jeg var på en årskontroll for en stund siden som viste litt høye leververdier og derfor vil de ta en prøve til. Antakeligvis ikke noe å bekymre seg for ;) Hihi...

Ellers er jo hodepine en god unnskyldning da? At du blir kvalm bare av tanken på et glass vin? Jeg orker hvertfall ikke tanken engang når jeg har vondt i hodet!!

Eller om du kan finne på at du må ut å kjøre tidlig dagen derpå??

Si fra om du finner på noen andre unnskyldninger på da, kommer sikkert til å trenge noen de neste ukene i og med at alle vennene våre er partyløver :S

Skrevet

Jeg kan jo si at jeg sparer meg Paris-turen i neste uke! Der blir det jo "sikkert masse vinsmaking" ;)

Skrevet

du kan jo si du går på pencelin og vil ikke ødelegge kuren..har en halsbetennelse f.eks

eller du har ligget med feber i natt, men er feberfri nå, men føler deg ikke helt pigg

eller ha et glass vin stpende der hele kvelden..så kan evt samboeren din ta noen super fra det, så du har litt under halvfult glass..er ikke sikkert de legger merke til du har samme glasset vin hele kvelden :)

Skrevet

Gjorde også som dere... lurte alle venninnene mine jeg:o)

Skrevet

jeg har faktisk tenkt på dette (er ikke blitt nå fest på meg enda da men).

Jeg er jo så heldig at jeg har noen Blue Nun flasker stående og denne vinen får du alkoholfritt på apoteket så da tror jo alle at du drikker men at du kanskje tar en rolig kveld :-)

Skrevet

Jeg mente selvfølgelig "at jeg sparer meg TIL Paris-turen i neste uke!" Eller jeg kan si at jeg drakk kvelden før og ikke er helt lysten på vin. Begynner å ha endel alternativer nå, kjenner lettelsen bre seg over meg...hehe ;)

Skrevet

Dere kan si dere ikke følte for alkohol, at du valgte å kjøre, eller skal tidlig opp i morgen..

Skrevet

På nyttårsaften hadde vi akkurat funnet ut at vi var gravide. Jeg elsker vin, og sier sjelden neitakk i hyggelige lag. Mannen som pleier å kjøre også. Dette var middag med bare 6 stk, så medbrakt drikke ble delt av alle.

Prøvde meg med solbærsaft hjemme, men denne ble for lys.

Så jeg sa jatakk til vin, og plasserte glasset mitt slik at mannen min tok en slurk i ny og ne. Tror likevel ene kompisen hans reagerte, hehe... Senere tok meg med meg glasset på kjøkkenet og helte ut litt. Passet på å gå rundt med glasset hele kvelden. De serverte hjemmelaget solbærlikør og da funket ublandet solbærsaft fint ;)

Ikke lett dette. Er nok mye enklere på fester der man har med seg drikke selv, men vi går aldri på sånne fester. Nå vet alle det, ble for stress å lyve.

Skrevet

Alkoholfri vin er jo et alternativ.

Eller du kan være sjåfør...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...