Gå til innhold

lammeskinn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange som har brukt/skal bruke lammeskinn i senga til babyen? Har ett fra nøstebarn som jeg har brukt noen uker nå. Det sies jo at de regulerer temperaturen, så de kan tom brukes på sommeren. Men så lasj eg et sted at man ikke skulle bruke skinn i senga fordi det lett kunne bli for varmt?! Noen synspunkt/ erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen kjenninger av oss var i Australia da dattera var ca 10 mnd. Hun var veldig urolig og ville ikke sove, då de så seg om viste det seg at alle innfødte hadde skinn i vognene. De hadde også skinn med seg, la det i vogna å jenta sov og var kjempefornøyd.

Skrevet

Nøstebarnskinn skal jo være kjempefine og de regulerer varmen veldig bra. Vet om flere som bruker de hele året nettopp pga dette. Har selv fått skinn i gave og det ligger klart i senga til junior her :)

Skrevet

Bruker dere skinn som er lang- eller korthåret? Har kjøpt meg langhåret, men lurer litt på om jeg angrer....

Skrevet

Jeg har kjøpt korthåret, er usikker på hva som er best.. Så tar gjerne imot råd og tips:)

Skrevet

Korhåret har jeg kjøpt. Det brukte vi på jobben i barnehagen også..

299 på tilbud hos barn og utstyr

Skrevet

Tror korthåret er best pga at de lange hårene kan løsne og sette seg fast i halsen. Evt ikke få puste om babyen ligger med hodet til siden?

Det finnes jo et uttall av skinn til forskjellig pris, men vi valgte nøstebarn fordi de er spesialbehandlet og særskilt til bruk av baby.

Det beste rådet jeg kan gi er å kjenne på det selv og lukte; har vært borte i folk som har levert tilbake skinn for det luktet for stramt av de.

Skrevet

Tror også korthåret er best med tanke på sikkerhet. Jeg har kjøpt det fra Nøstebarn, og det er jo fantastisk deilig (lå en natt på det jeg også :-)).

Det sies jo at det skal hjelpe å regulere temeratur, men man får jo prøve seg frem, om babyen blir for varm, så må man jo bare kutte det ut.

Skrevet

Korthåret!

Leste masse om dette når vi ventet nr. 1, og det var korthåret som var anbefalt - uten at jeg husker hvorfor... Hadde korthåret til første, og skal ha ett til h*n som kommer nå også!

Skrevet

Korthåret - og jevnt klippet! Ikke gå for ikea-varianten (de har også et korthåret, men ikke jevnt).

Jeg har en babybok som fraråder bruk av lammeskinn, men mistenker at den er gammel og det ikke nødvendigvis var så lett å få tak i de gode, jevnt klippede lammeskinnene da den ble skrevet. Det er det som er så synd med bøker i forhold til utstyr - de som skrev bøkene visste jo nødvendigvis ikke hva som er på markedet i dag.

Skrevet

har brukt vårt langhårede til guttungen i et år nå. han sover bedre med enn uten,både sommer og vinter

Skrevet

Leste en plass at et godt tips er at mor "sover inn" lammeskinnet, på den måten kan den nyfødte kjenne lukten av mor og vistnok roe seg av dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...