Gjest Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Det sitter en hvit og svart katt fast i et tre like ved her jeg bor. Den majuer så sårt og ser både kald, redd og ensom ut. Og den ville jo selvsagt ikke komme ned til meg selv om jeg lovet både kos og varme. Fikk vondt av den jeg! Hvis den fortsatt er der når samboeren min kommer hjem, kan det hende jeg får lurt samboeren min opp til katten med en stige *håpe*
To tette og ei badehette ;) Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Ååånei, har dere fått ned katten?! Stakkars skjønne katt! Jeg elsker katter, altså. Jeg ringte brannvesenet en gang da en katt satt høyt opp i et tre.. Hihi
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Nei, vi har ikke fått ned katten enda. Den sitter i det samme treet og mjauer enda. Prøvde å ringe lensmannskontoret nå, men de tok ikke telefonen. Får prøve igjen med javne mellomrom. Jeg elsker katter jeg også og synes kjempesynd på den som sitter der helt alene... Og så kaldt som det er ute også =/ Er minus 13 her nå =(
frupingu Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Må jo ringe brannvesenet, det er vanlig får dem å bli oppringt når katter sitter fast i trær.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 I dag ringte jeg til dyrebeskyttelsen for å høre hva de kunne hjelpe med. De ringte videre til lensmannskontoret og til brannvesenet. Etter en liten stund ringte dyrebeskyttelsen tilbake til meg og sa at brannvesenet ville komme. Så da gikk jeg opp til katten igjen og sto sammen med den en time før det kom en brannmann med feierbil. Han så an situasjonen og sa at han ikke ville satse på å klatre opp til katten. Hans spådom var at enten ville katten klatre lenger opp eller så ville den fly i ansiktet hans. Videre sa han at dersom katten ikke kommer ned av seg selv i løpet av helga, kan jeg kontakte E-verket. Jeg tror ikke jeg kommer til å klare å sitte her hele helgen og vite at katten sitter der alene, kald, sulten og tørst. Heldigvis har jeg en samboer som forstår meg og som vil se hva han kan finne på når han kommer hjem fra jobb. Og en av naboene våres jobber i Hadeland Energi.. Kanskje vi kan få litt assistanse fra han *håpe* I det minste kan det jo være at vi får låne stigen hans. Vet at han har en lang stige =)
bryllupsnatta m/nr.2 fødeklar Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Stakkars pusen!! Så bra at noen bryr seg da:-) Jeg hadde heller ikke klart å bare la den sitte der helt alene over lengre tid. Vet at mange sier at hvis den har klatret dit opp selv, har den ingen problemer med å komme seg ned selv heller - dette er bullshit! Ja, de fleste klarer seg selv, men er katten ung og en uerfaren klatrer er det slett ikke sikkert den kommer seg ned selv for egen maskin... Det skal ikke være nødvendig å la dyret bli helt utsultet/uttørket før man foretar seg noe! Håper det ordner seg for pusen, og takk for at du bryr deg rose_of_ice:-)
prebs Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Kjære rose_of_ice! Kjempebra at du bryr deg! Du gjorde dagen min i dag. Elsker katter. Mine to kattegutter sender sine beste mjauer og maling til deg. Hold oss oppdatert, da:)
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 dyyyyt, hva skjer med lille pusekatten??
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #11 Skrevet 16. februar 2008 Hei =) Katten er nede av treet. Jeg er ikke sikker på om den har klatret ned selv eller om naboen vår har fått hjulpet den. Jeg snakket med nabokona da jeg ventet på brannvesenet. Hun skulle gå en tur med hunden sin, så hun var ikke tilstede da "brannvesenet" kom. Det kom en kar med feierbil og så an situasjonen... Jada! Han ville jo ikke hjelpe katten, så det var i grunn bortkastet tid =/ Men jeg ringte samboeren min og han lovet meg at vi skulle finne på noe lurt når han kom hjem fra jobb. Da jeg sku på butikken en liten tur midt i dagen i går, så jeg nabokona og sønnen hennes ved katten. Etter det har jeg ikke hørt den såre mjauingen. Samboeren min gikk opp til der hvor katten hadde vært i går kveld, men kunne ikke se katten noe sted. Så jeg antar at nabokona og sønnen har fått den ned eller så har den klatret ned på egenhånd. Den er ihvertfall ikke oppe i treet nå lenger =)
Mixå Skrevet 16. februar 2008 #12 Skrevet 16. februar 2008 ah.. heldigvis happy ending!! håper noen er så snille og bryr seg så mye om min katt skulle gjøre det samme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå