Gå til innhold

Vanskelig graviditet... flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært gravid lenge, men har hatt det utrolig tungt til nå..

Har et barn fra før, og forige graviditet var jeg nesten ikke preget av disse svangerskaps-symptonene... men ikke denne gang..

Jeg er kvalm nå og da, svimmel i bølgedaler, slapp og trøtt, lite energi, lite krefter og vondt i kroppen og har veldig mye vondt i magen spesielt.. noe mensmurring-liknende smerter, men mest bare vondt gjerne fulgt opp av stikking på begge sidene og stikkinger nedentil...

Jeg har fått ganske mye antydning til mage allerede og er kun 8+5(!?) og da jeg var å sjekket hcg-nivå i blodet mitt sist uke sa fastlegen min at han hadde svaret om et par dager, men har fremdeles ikke hørt noe i dag 8 dager etterpå.. er det da så rart at jeg begynner å lure litt på om noe foregår med meg?

Noen med liknende erfaringer? Er dette bare en normal graviditet med litt ekstreme symptomer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får alltid svar fra legen min 7dager etter blodprøve, men jeg må ringe sjøl og spørre fordi de ringer ikke om ikke noe er galt.

Jeg er kvalm, så til de grader i dag :( Trøtt, sover fra 23.30-07.30 så fra 9.30-12.30 og enda holder jeg nesten ikke ut kvelden!

Vont i ryggen, bekkenløsning, mensmurringer kommer og går, jeg syns jeg har fått alt jeg!

Jeg sa til venninna mi at jeg angrer meg.. Ikke det at jeg gjør det, men med to barn og skole så er det her for mye for tida.

Magen har est ut, mest luft og vann tror jeg.

Tenker du på at det kan være to??

Legen min så bare 1 på ul, men man vet jo aldri ;) Tok utvendig ul og de kan jo ha ligget bak hverandre.

Jeg har aldri vært så dårlig i noen svangerskap. Syns det er utrolig slitsomt og håper det går over om noen uker. Er i min 9.uke nå.

Skrevet

Man kan ha kraftigere stikkinger der nede i andre svangerskap, har flere venninner som har hatt det slik. Selv slapp jeg billigere unna i andre svangerskap (såvidt jeg husker)

Ei venninne av meg måtte ta paracet mot smertene(vet ikke om det er ibux eller paracet man kan bruke som gravid) og andre må stålsette seg før de nyser etc.

Ring legen og spør da vel! Snille jenter står bakerst i køen, man må forlange svar.. Hvis du er usikker på hva som skjer så snakk med legen og be om rekvisisjon til tidlig UL for å sjekke at alt er vel.

Lykke til... ;)

Skrevet

Hei.

Er bare i uke 6, og det stikker som ... nederst i lysken. Nå, når jeg har lest deres innlegg er jeg nesten litt letta. Tenkte kanskje det var noe i veien. Jeg har ei lita tulle fra før, men hadde det ikke sånn sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...