Gå til innhold

Hjelp!! Hvordan kunne det skje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så redd! Mitt elskede barn på 5mnd datt den av sofaen! Jeg satt og lekte med han,og så slang han leken på gulvet,skulle bare strekke meg etter den og så plutselig ligger han på gulvet. Jeg vet ikke om han landet med hodet eller magen først. Han ill skrek i et par minutter,men så roet han seg.

Ringte legevakten,men de sa bare at jeg skulle se etter forandringer hos han som oppkast og sløvhet. Fatter ikke hvordan jeg kunne la det skje! Er den mest forsiktige høne mor,men så skjer det meg! Vet ikke hva jeg skal gjøre,sitter bare og griner,klarer ikke tenke klart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan skje hvem som helst, er drofor viktig å aldri gå ifra på stellebordet, hos oss er det harde fliser, det er ikke så høyt fra sovaen, så har du vell teppe, det går som regel bra, men det er ikke noe kjekt. har ikke opplevd noe slikt enda, men skulle det skje, så alle andre plasser enn stellebordet, off grøsser bare av tanken jeg. .

Skrevet

Du er ikke den første og det har helt sikkert gått bra.

De tåler en støyt disse små (overraskende for de ser så skjøre ut), og et fall fra sofahøyde og ned på gulvet tåler de med mindre de virkelig lander forkjært!

At han hylte like etterpå er faktisk et godt tegn, da har han ikke skadet hodet alvorlig! Trolig ble han bare skremt.

Gjør som legevakten sier du, og føler du deg veldig utrygg så kan du vekke en gang eller to i løpet av natta.

Uhell forekommer når man har barn, det er vel bare å "venne seg til", og du er ingen dårlig mor for om han datt ut av sofaen :-)

(Det er faktisk noe man leser om ofte her inne!)

Skrevet

Hvis det er noe trøst så er dette noe som skjer nesten alle!!! Du er ingen dårlig mor eller noe sånt for det.. Sånt skjer, andre ulykker vil også dukke opp gjennom tida, men det skjer alle...... (innenfor visse grenser så klart)

Du skal bare som sagt passe på tretthet, endring i allmenntilstand++

Men det går som regel alltid bra...

Skjønner godt at man blir trist etterpå, men du er ikke alene:)

Skrevet

Føler meg bare så fryktelig,er så redd han har fått indre blødninger eller noe som ikke jeg kan se.

Var sikker på at dette aldri skulle skje med meg,er alltid så forsiktig!

HI

Skrevet

Jeg tror vi aldri kan bli forsiktig nok.....dette skjer de fleste av oss...har skjedd meg en gang også...fikk ett støkk og var redd han hadde skadet seg skikkelig...fikk så dårlig samvittighet....da falt han ut av sofaen...mannen min har også hatt 2 tilfeller der han har falt ut av senga vår. Men alle gangene har det gått bra....heldigvis...du kan jo også sjekke pupillene om de er like store.... er de det, så har alt gått bra.... De tåler nok mer enn vi tror..... Men det er ikke noe moro når slikt skjer...

Skrevet

Uff, jeg skjønner godt at du blir redd, men ungene tåler utrolig mye!

Har selv en gutt på snart ni mnd som reiser seg opp overalt. Han kan jo ikke stå selv, men det glemmer han av og til og slipper taket. Jeg har ikke tall på hvor mange smell det blir i løpet av en dag når han slår hodet i gulvet eller krabber på et bordben eller hva som helst! Jeg kan se at han faller, men rekker ikke å få tak i han. Vondt i mammahjertet og -magen, men vet jo også at det kommer mer!

Det ble vel ikke akkurat trøst til deg for at du "kunne la det skje", men hadde det vært et steingulv eller mye lenger ned til gulvet er jeg helt sikker på at du ikke hadde "latt" han ramle ned! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...