Gå til innhold

Strikkehjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kan noen lykkes med å forklare meg a) hvordan jeg strikker vrang og B) hvordan jeg striker hullbord?? :-p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hullbord: 1 kast, 2 rett sammen ut omg. Veldig enkelt.

Vrang: da må du legge tråden foran på arb. og strikke motsatt på en måte om du skjønner?

Skrevet

Skal prøve :-p

Men KAST? Ehh.. Og det er?

hihihi

Skrevet

Kast: legg tråden over pinnen (den du henter masker med,høyre hånd) som en ny maske. På neste omg strikker du den som en maske og det har blitt et hull:¤)

Skrevet

Kast: Tråden du strikker med legger du over pinnen før du strikker neste maske. Neste omgang strikker du denne tråden som om det var en vanlig maske, og du får et hull. Du øker jo samtidig da, så hvis du ikke skal øke, men bare ha et hull, må du strikke to masker sammen etter (eller før) du legger tråden over :-) Håper jeg fikk forklart dette på en forståelig måte...

Skrevet

Så du bare snurrer tråden en gang rundt høyrepinnen, liksom?

Litt usikker på den vrangen ennå, men er på vei.. tror jeg :-p

Skrevet

Ikke snurrer nei, legg den bare over og strikk neste maske. Dess løsere du legger den, dess større hull...

Skrevet

Jo, men kommer ikke tråden nedenifra da? Og må over? Blir det ikke en liten slags snurr da? Heheheh.. Jeg er blank altså.

Skrevet

Nedenifra? Hmm, du legger tråden du strikker med over høyre pinne uten og snurre den og den skal fortsatt ligge bak som vanlig når du strikker de neste 2 rett sammen. Slik har du laget en ny maske til neste omg, men for å ikke øke antallet strikkes de neste 2 sammen. Og det gjentar du rundt omg.

Dårlig til å forklare jeg...

Skrevet

Eller kanskje er JEG litt dårlig til å forstå? Hihihi.... Men jeg tror jeg må sette meg ned og gjøre det mens jeg leser, så får jeg det vel til :-D

Først av alt må jeg forstå vrang, tenker jeg. Da har jeg vel arbeid i kveld .

Tuuusen takk for hjelpa!

Skrevet

Det er lettere med bilder egentlig..

Har du sett på strikkeskolen på garnstudio? Kanskje det er bilder der?

Når du ser det tenker du AHA! Var det så enkelt, he he.

Skrevet

Hørte forresten rykter om at det er strikke-kafe på Jens Hoff på Heimdal, tror det er på onsdager...?

Der får man sikkert både hjelp og nye ideer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...