mayaya Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Hei! Kan noen lykkes med å forklare meg a) hvordan jeg strikker vrang og hvordan jeg striker hullbord?? :-p
dama Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 http://www.pinnsvindesign.no/strikkeskole.htm denne kan kanskje hjelpe
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Hullbord: 1 kast, 2 rett sammen ut omg. Veldig enkelt. Vrang: da må du legge tråden foran på arb. og strikke motsatt på en måte om du skjønner?
mayaya Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2008 Skal prøve :-p Men KAST? Ehh.. Og det er? hihihi
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Kast: legg tråden over pinnen (den du henter masker med,høyre hånd) som en ny maske. På neste omg strikker du den som en maske og det har blitt et hull:¤)
Sommerfugl78 Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Kast: Tråden du strikker med legger du over pinnen før du strikker neste maske. Neste omgang strikker du denne tråden som om det var en vanlig maske, og du får et hull. Du øker jo samtidig da, så hvis du ikke skal øke, men bare ha et hull, må du strikke to masker sammen etter (eller før) du legger tråden over :-) Håper jeg fikk forklart dette på en forståelig måte...
mayaya Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2008 Så du bare snurrer tråden en gang rundt høyrepinnen, liksom? Litt usikker på den vrangen ennå, men er på vei.. tror jeg :-p
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Ikke snurrer nei, legg den bare over og strikk neste maske. Dess løsere du legger den, dess større hull...
mayaya Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. februar 2008 Jo, men kommer ikke tråden nedenifra da? Og må over? Blir det ikke en liten slags snurr da? Heheheh.. Jeg er blank altså.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Nedenifra? Hmm, du legger tråden du strikker med over høyre pinne uten og snurre den og den skal fortsatt ligge bak som vanlig når du strikker de neste 2 rett sammen. Slik har du laget en ny maske til neste omg, men for å ikke øke antallet strikkes de neste 2 sammen. Og det gjentar du rundt omg. Dårlig til å forklare jeg...
mayaya Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. februar 2008 Eller kanskje er JEG litt dårlig til å forstå? Hihihi.... Men jeg tror jeg må sette meg ned og gjøre det mens jeg leser, så får jeg det vel til :-D Først av alt må jeg forstå vrang, tenker jeg. Da har jeg vel arbeid i kveld . Tuuusen takk for hjelpa!
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 Det er lettere med bilder egentlig.. Har du sett på strikkeskolen på garnstudio? Kanskje det er bilder der? Når du ser det tenker du AHA! Var det så enkelt, he he.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 14. februar 2008 #13 Skrevet 14. februar 2008 Hørte forresten rykter om at det er strikke-kafe på Jens Hoff på Heimdal, tror det er på onsdager...? Der får man sikkert både hjelp og nye ideer...
Bobine Skrevet 16. februar 2008 #14 Skrevet 16. februar 2008 Vrang m illustrasjon: http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/strikk_vrangemasker.php Fant ikke illustrasjon på kast. Men du tar høyre pinne under tråden en gang, og strikker videre. Da ligger tråden bare over pinnen en gang, før neste "ordentlige" maske. Så tråden skal ikke på undersiden av pinnen hvis du skjønner. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå