Gå til innhold

Har alle dere her inne oversikt over eggløsning og diverse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som det er mange som følger kalenderen veldig når man skal "lage" barn. Er det fordi dere har problemer med å bli gravid? Jeg aner ikke når jeg har verken eggløsning eller noe annet. Virker som jeg har gått glipp av noe......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melder meg også inn her, har ingen aning om når jeg har eggløsning :)

Skrevet

Ikke jeg heller, men det er vanligere blant de som har prøvd en stund uten å få det til at man prøver å få prøvingen til å klaffe med EL. Takknemmelig for at jeg slapp å styre med det...

Skrevet

Ja jeg også. Virker som et omfattende prosjekt å holde oversikt over alt det der....

Skrevet

overhodet ikke!!!

syklusene er helt ville, har nå ikke hatt mensen siden 19 desember..

men vi begynte prøvingen i november, så orker ikke stresse enda.

tror jeg ville stresset mer hvis jeg skulle begynne å tempe.

Skrevet

Ja, bruker el tester.

Skrevet

Jeg har hatt oversikten men ikke fordi jeg har problemer med å bli gravid (tvert i mot!). Jeg er derimot veldig anti hormon-prevensjon, og vil ikke bruke spiral av div årsaker, så da falt vårt valg av prevensjon på Lady-comp. Det er (for uinvidde) en liten computer som hele tiden gir deg oversikt over syklusen på bakgrunn av at du måler morgentemp i munnen med en liten sensor og taster inn når mensen kommer. Etter hvert kjenner den syklusen din godt og vil gi deg lyssignaler for om du er i en trygg fase eller ikke (rødt lys= farlig(fruktbar), grønt= kjør på og gult= usikkert). Har brukt dette som prevensjon nå i 6 år og er strålende fornøyd . Har funket flott (bortsett fra den ENE gangen vi sleivet på gult lys, noe som resulterte i datteren vår på 5 år, noe vi sef er glade for nå:) Men er altså KUN grønt lys som er trygt:)). Men nå når vi endelig hadde bestemt oss for å prøve på nr 2 var det veldig greit å vite akkurat når jeg hadde EL, og da var det full klaff på 1. forsøk.

Må bare slå et slag for LC her (finnes også i utgaven Baby-comp, for de som ønsker å bli gravide, da virker lysene omvendt av Lady-comp, og BC gir i tillegg prognoser for når man har størst sjanse for å få gutt el jente:). Det koster litt å kjøpe dette, men man har tjent det inn på 4 år med p-pillebruk, ca. Også har man 20 års garanti!! Synes det er godt å vite at jeg ikke tukler med kroppen ved å tilføre syntetiske hormoner, og synes også det er greit å vite hvor i syklusen jeg er. Og det eneste man trenger gjøre er å måle temp i 30 sek om morgenen når LC vekker deg:)

Skrevet

jeg har veldig oversikt, men det er fordi jeg kjenner det veldig på kroppen når eggløsning kommer.. blir kvalm og svimmel og får stikkinger/vondt i underlivet...

går ikke på noe prev da (er også veldig mot hormon-prev) men vi bare hopper av i svingen og det har funka bra for oss i nesten to år, men veldig usikkert da ;)

Skrevet

Jeg har IKKE peiling =O)

Og det er ikke noe jeg har hatt behov for å forske på heller, ble gravid med pillen jeg da.... Veldig koselig når sjokket først ga seg ;)

38 dager til termin =O) (danse danse)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...