Gjest Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Det virker som det er mange som følger kalenderen veldig når man skal "lage" barn. Er det fordi dere har problemer med å bli gravid? Jeg aner ikke når jeg har verken eggløsning eller noe annet. Virker som jeg har gått glipp av noe......
Niem og Patrick Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Melder meg også inn her, har ingen aning om når jeg har eggløsning
Mininni Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Ikke jeg heller, men det er vanligere blant de som har prøvd en stund uten å få det til at man prøver å få prøvingen til å klaffe med EL. Takknemmelig for at jeg slapp å styre med det...
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Ja jeg også. Virker som et omfattende prosjekt å holde oversikt over alt det der....
blirjegsnartmamma Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 overhodet ikke!!! syklusene er helt ville, har nå ikke hatt mensen siden 19 desember.. men vi begynte prøvingen i november, så orker ikke stresse enda. tror jeg ville stresset mer hvis jeg skulle begynne å tempe.
Gemini7 Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har hatt oversikten men ikke fordi jeg har problemer med å bli gravid (tvert i mot!). Jeg er derimot veldig anti hormon-prevensjon, og vil ikke bruke spiral av div årsaker, så da falt vårt valg av prevensjon på Lady-comp. Det er (for uinvidde) en liten computer som hele tiden gir deg oversikt over syklusen på bakgrunn av at du måler morgentemp i munnen med en liten sensor og taster inn når mensen kommer. Etter hvert kjenner den syklusen din godt og vil gi deg lyssignaler for om du er i en trygg fase eller ikke (rødt lys= farlig(fruktbar), grønt= kjør på og gult= usikkert). Har brukt dette som prevensjon nå i 6 år og er strålende fornøyd . Har funket flott (bortsett fra den ENE gangen vi sleivet på gult lys, noe som resulterte i datteren vår på 5 år, noe vi sef er glade for nå Men er altså KUN grønt lys som er trygt:)). Men nå når vi endelig hadde bestemt oss for å prøve på nr 2 var det veldig greit å vite akkurat når jeg hadde EL, og da var det full klaff på 1. forsøk. Må bare slå et slag for LC her (finnes også i utgaven Baby-comp, for de som ønsker å bli gravide, da virker lysene omvendt av Lady-comp, og BC gir i tillegg prognoser for når man har størst sjanse for å få gutt el jente:). Det koster litt å kjøpe dette, men man har tjent det inn på 4 år med p-pillebruk, ca. Også har man 20 års garanti!! Synes det er godt å vite at jeg ikke tukler med kroppen ved å tilføre syntetiske hormoner, og synes også det er greit å vite hvor i syklusen jeg er. Og det eneste man trenger gjøre er å måle temp i 30 sek om morgenen når LC vekker deg:)
Nummer tre <3 Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 jeg har veldig oversikt, men det er fordi jeg kjenner det veldig på kroppen når eggløsning kommer.. blir kvalm og svimmel og får stikkinger/vondt i underlivet... går ikke på noe prev da (er også veldig mot hormon-prev) men vi bare hopper av i svingen og det har funka bra for oss i nesten to år, men veldig usikkert da
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har IKKE peiling =O) Og det er ikke noe jeg har hatt behov for å forske på heller, ble gravid med pillen jeg da.... Veldig koselig når sjokket først ga seg 38 dager til termin =O) (danse danse)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå