Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på hva jeg skal gjøre.

mormoren min (Inas Oldemor) fyller 80 år og skal feire dagen sin nå på lørdag.

Vi bor 60 mil unna min familie, og jeg har bestilt flybiletter til Ina og meg for over en måned siden.

Alle gleder seg stort til å få se Ina igjen, er nesten et halvt år siden sist.

For noen dager siden begynte hun å snørre og hoste, og i går kveld hadde hun 39,5 i feber, men var i fin form.

Holdt henne hjemme fra barnehagen i dag selv om hun var feberfri på morgenen, og bestilte legetime.

Tenkte at det var greit å sjekke ørene hennes igjen før jeg tar henne med meg ut å flyr.

I løpet av dagen har hun fått opp mot 40 i feber.

hadde det da vi var hos legen.

Han sier at det er det samme som for en måned siden (virus)

Ørene var fine, og hun leker og virker i grei form.

Sa at det kunne bli slitsomt for oss å dra på tur, men at det var opp til oss. Hun feilte ingenting som hindret oss i å dra.

Nå i kveld har hun blitt skikkelig varm og slapp, suttrete.

Har fått paracett nå, og er i fin form igjen.

Er så i tvil på om jeg skal la henne være hjemme med pappaen mens jeg drar, eller om jeg skal ta henne med meg.

Pappaen er veldig sliten og brygger på noe selv, og jeg er også helt utslitt av søvnmangel for tiden.

Hvis jeg tar hene med meg får vi sjangs til å slappe av litt begge to, da foreldrene mine gjerne vil ta seg av henne så jeg får sove litt.

Hun er 15 mnd og jeg amme litt fortsatt, så da får jeg i hverfall i henne litt væske.

Men så var det den turen da.

Tar ca 3 timer alt i alt.

Vanskelig å forklare situasjonen ordentlig her.

hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det ikke er ørene, ta med deg paracet på flyet og dra.

(de finnes som sugetabletter med banansmak også, anbefales for flyturer!)

Skrevet

Ja, var det legen sa også.

At hvis jeg bestemte meg for å ta henne med, så skulle jeg gi henne en stikkpille før vi fløy, fordi hun er så snørrete.

Kan gjøre vondt i ørene å fly da også.

Skrevet

Vi kombinerte paracet, ekstra stor dose med nesespray og nesesuging osv når vi reiste til Tenerife. funka bra det asså:)

Skrevet

Var Embla syk da dere dro til syden?

Virker som om de søte små alltid blir syke når det passer dårligst:(

Skrevet

Hun var hos legen med øreverk og begynnende bronkitt julaften, og det var ikke gått helt over når vi dro.

Var hos legen når vi kom tilbake også og hun hadde x antall forskjellige virus av udefinerbar art, men ingenting som plaget henne nevneverdig på reisen:)

Skrevet

Reis du med henne, det er sikkert godt å få litt avlastning også. Ta med paracet så går det sikkert bra.

Skrevet

takk for svar.

Håper jeg gjør det riktige, kommer aldri til å tilgi meg selv hvis hun blir mer syk etter at jeg har tatt henne med meg på tur.

Når går hun rundt her med flasken sin og drikker og synger mens hun leker seg. Er fortsatt veeeldig varm, men har kvikknet litt etter parasetten hun fikk for en time siden.

Skrevet

Og nå er hun helt turbo igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...