Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 ....en kollega i butikken som har vært hjemme fra jobb pga sykdom??? Denne kollegaen har vel å merke barn i huset, og disse barna må ha mat i magen selv om mamma er syk. Jeg får bare så dårlig samvittighet hvis jeg ser en kollega på butikken på ettermiddagen når jeg selv har vært hjemme fra jobb med feber etc. Hva tenker f.eks. de som ikke har barn? Jeg tenker at de må jo tro både det ene og de andre om meg, siden de ikke har barn selv. Kanskje de tror at jeg skulka jobben. Huff, syns det er kjipt! Men livet stopper ikke opp selv om man er syk. Men må jo handle.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Må man ha feber for å være syk? Kan du virkelig ikke tenke deg til andre gyldige grunner for å være hjemme fra jobb som ikke innebærer å ha feber?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Selvfølgelig..... jeg er jo absolutt ikke i form, har ikke feber hele tiden. Men for MEG så betyr det å være hjemme at man er syk på den måten at man har feber, hoste, vondt i halsen, hodet etc. Hva tenker du er gyldige grunner da? HI
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 jeg veit av i hvertfall et par grunner til som er mint like gyldige, feks søvnproblemer, stress og nerver.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Jaja, men for MEG så betyr sykdom feber, hodepine etc. Er glad jeg ikke har noen av de andre problemene - bank i bordet.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Jeg tenker som deg, og prøver å handle midt på dagen vist jeg må ut. Prøver å unngå det. Må jeg ut doller jeg meg hvertfall ikke masse, da ser jeg syk ut også, hehe.
KaMa Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Tenker lite. Er det en jeg kjenner så spør jeg hvordan det går. Feber er ikke akkurat den eneste sjukdommen som gjør at folk blir hjemme. Forstuede lemmer, rygger som streiker, m.m. Jeg kan ikke huske å ha vært hjemme pga feber i hele mitt voksne liv, men jeg har vært sjuk. Da altså sjuk som med en forstuet ankel, skiveprolaps og eksamensfritak pga carpal syndrom og nå sist, tå-operasjon. Men jeg skjønner jo at du ville følt deg uglesett om du ble sett på butikken mens du var sykemeldt, siden du automatisk ser for deg feber og kanskje omgangssyke som grunn til å ikke komme på jobb.
Tommage♀♂ Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har så sterke menssmerter første dagen at jeg er sengeliggende. Hadde ALDRI kommet meg helskinnet gjennom en arbeidsdag, men etter å ha dopet meg tilstrekkelig til at jeg får sove smertene av er jeg mye bedre på ettermiddagen og kan fint ta meg en handletur. Hadde blitt veldig flau om jeg traff en kollega da ja, men de fleste jeg har jobbet med vet om "problemet" mitt, og jeg håper det er borte nå som jeg har født.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Jeg er sykemeldt fra jobben pga stress. Arbeidsgiverne mine har nærmest behandlet meg som dritt den siste tiden, og jeg har hatt problemer med å få i meg mat og problemer med å sove. Jeg gråt da jeg fortalte hele historien hos fastlegen, og hun foreslo selv sykemelding. Jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg beveger meg utenfor døren. Jeg må handle mat, for pokker, og grunnen til at jeg er sykemeldt har med jobben å gjøre, ingenting privat. Det er sjefen jeg ikke klarer å se akkurat nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå