Gå til innhold

Hovne legger... vann i kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som sliter med hovne legger for tiden? Jeg er 26 uker imorgen, og de siste ca 2 ukene har jeg fått noen enorme legger! Sokkene lager tydelige merker ved strikken, etter bare ca 1 time, og de har ikke vært så stramme før!

Jeg er ellers ganske slank, og det skal vel litt til å bare legge på seg på leggene eller? Begynner å slite med å få av dongeribuksa også faktisk - akkurat over leggen..

Er det dette som er vann i kroppen, og hva kan jeg evt gjøre med det?

Når jeg trykker inn i huden blir det ikke sånn "hull" liksom, sånn som jeg trodde det gjorde når man hadde vann i kroppen...

Flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vann eller ødem som man også kaller det. Bare snakk med lege/jordmor om det på neste kontroll. Det er ikke farlig.

Skrevet

lurt å sitte/ligge med beina litt opp. legg f.eks beina på pute i sofaen eller over armlenet når du har gått/stått ei stund. kan også vurdere å kjøpe støttestrømper for å dempe noko av hevelsen, ta dei i så fall på om morgonen når du står opp.

Skrevet

Tusen takk, da skal jeg prøve det... ser helt forferdelig ut... føles som jeg er stappa i hele kroppen på en måte, hvertfall når jeg setter meg på huk eller noe.. slitsomt.... også allerede nå da!!?!?! Er det vanlig det?

Skrevet

Hei hei

Er det bare meg men hva betyr dytt? er det en forkortelse på noe eller?

Skrevet

Neuda...det betyr bare at men "dytter" innlegget oppover på lista. Hvis man vil holde liv i debatten... Skjønner?

Tok meg også en tid å "knekke koden"..

Skrevet

tips.... prøv Nefrosan, fås kjøpt på helsekost, vanndrivende og kan brukes av gravide.. kjempe effekt på meg. og jeg er kjempe plaget med ødem under svangerskapene mine... pluss kutt ned på salt og krydder i mat..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...