Gå til innhold

Når passer det seg å få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har en datter som er verdens nydeligste og jeg elsker henne over alt på jord. Vi har bestemt oss for å få et barn til,men passer dette nå?

Jenta mi er 1 år nå og stesønnen snart 4 år. Sånn aldermessig er jo egentlig greit,men så har vi økonomien og boplassen. Hvordan er den økonomiske- og bosituasjonene (her tenker jeg på plass i boligen) deres? Om vi skal få oss noe større så vil jo det sikkert ta noen år.

Så jenter, hvordan er/var situasjonen deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi eier et gammelt hus, har stor nok plass til barn. Men som veldig mange gamle hus, er det ikke så praktisk bygget opp (rare løsninger osv). Men økonomisk, vel... hehe, vi har drevet å pusset opp i flere år nå, alle pengene går til det, så egentlig burde vi vel ikke hatt unger ennå. Men nå er nr 2 på vei, og jeg regner med det går greit:) Jeg tjente greit før førstemann kom, nå er jeg ekstrahjelp på butikk, så situasjonen er en annen. Men vi er ikke de som samler på merkeklær og reiser på jordomseiling, så jeg er ganske sikker på at vi klarer oss, ja. Og når barnet kommer, innretter man seg dretter.

Skrevet

Jeg studerer, sambo har et lavtlønnet yrke, så økonomien er ikke verdens beste.

Vi har eget hus med 3 soverom, stue og kjellerstue + to bad og kjøkken. Huset er 20 år, så ikke så veldig gammelt, men sånn at man må begynne å tenke på å gjøre noe etterhvert.

Nå er min første og sambos andre på vei, kommer i juli. Jeg er ferdig på skolen til våren, hadde gledet meg litt til å begynne å jobbe, men ser nå fram til å være en del hjemme, og så ta noen fag (bare akkurat de jeg gidder, vil og orker) på skolen.

Stesønnen min er 12, og må nå bytte rom (han må få soverommet i kjelleren, så babyen får rom ved siden av oss). Han har spurt en stund tidligere om han kan få det rommet, men det er nok litt annerledes når han må flytte dit fordi en ny bror eller søster skal ha rommet hans. Dette betyr at vi må innrede datakrok i kjellerstua, datarommet pusses opp til ungdomsrom (noe han gleder seg til), og barnerommet pusses opp til nytt barnerom. Jeg som egentlig hadde en plan om at det skulle pusses opp til fancy datarom, noe jeg ikke får gjort i kjellerstua.

Men likevel synes vi det passer ganske bra å få en mini nå :-) Det gjelder å ta utgangspunkt i det man har og gjøre det beste ut av det tenker vi. Og strengt tatt passer det vel aldri å få barn om man skal vente på det riktige tidspunktet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...