Gulp Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Min gutt er et matvrak, spiser alt han får tak i, og kan spise til han kaster opp... Jeg syns det er vanskelig å begrense ham, men må jo si stopp når det går for langt. Når snille tanter stapper ham full av kjeks osv, han slutter ikke selv å spise. Hvor mye spiser deres barn på ca den alderen, i løpet av en dag? Og ja, jeg skjønner at det er forskjell på barn, noen spiser mye, noen lite.
Ett barn til? Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har ei jente på 19 mndr. - og også ho er svært glad i mat. Vi er veldig nøye på at det hun spiser er sunt og lar ho derfor spise det ho ønsker. Ho begrenser seg selv når ho blir mett, men også bhg kommenterer at ho "nyter maten".... Tenker ho en vanlig da spiser som følger (dag hvor ho er i bhg): Vi sender med matpakke - 3 grove brødskiver + litt frukt. Dette spiser ho til frokost + i 14-tiden i bhg. I bhg får hun i tillegg lunch (da vet jeg ikke hvor mye ho spiser). Ho får også frukt til måltidet i 14-tiden. Når ho kommer hjem får ho middag. Litt avhengig av hvor mye ho har spist til middag/når vi har spist middag så får ho litt frukt, yoghurt, rosiner elller liknende til kveldsmat. I helgene spiser ho nok litt sjeldnere og ikke så rutinepreget som på hverdagene, men jeg tror nok ho spiser ca det samme. Jeg synes dette er ganske imponerende for ei lita jente!
Gulp Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2008 Takk for svar:-) Ingen flere som vil svare?
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Vår datter er et skikkelig matvrak. Helt fra hun var i magen har hun sugd til seg all næring hun kan få. Hun får stort sett spise så mye hun vil, men når jeg lager middagsporsjoner til henne prøver jeg å lage litt små, for så heller å forsyne henne flere ganger. Hvis ikke bare sitter hun der og spiser til det er tomt, selv om magen blir stram og strutter ut og hun begynner å sige ned fra stolen. Hun får ikke godteri, kjeks, kaker og lignende utenom i spesielle anledninger. Så lenge hun er i aktivitet og spiser sunt, syns jeg det er greit hun spiser mye. Prøver å begrense litt hvis hun har vært veldig lite aktiv en dag. Og sliter litt når vi er hos familie i ferier og sånt, de skal absolutt stappe i henne alt mulig og selvfølgelig tar hun imot. Må springe å ta fra henne ofte fordi hun får alt for mye søtsaker o.l. Da har jeg opplevd at hun spiser mindre vanlig mat. Så for å oppsummere vil jeg si at det ikke gjør noe at sønnen din spiser mye, så lenge han er i aktivitet og spiser vanlig mat, ikke søtsaker. (Du bør kanskje begrense så han ikke spyr da)
glad i mange barn Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 jenten vår på 18 mnd er en liten finspist fugle unge,er glad vi i hele tatt for i henne mat,gubben pleier å nesten måtte tvinge i henne noen biter brødskive til frokost,kvelds o.l for i hele tatt få i henne noe,det eneste hun kan spise littt sjøl er middagen sin men kun halve, til frokost bare spiser hun pålegget,om vi tar eks leverpostei på o.l bare gnager hun av pålegget,type ..... men en del av mine barn har vært dønn lik...veldig finspist og spist veldig lite m.m hun er tynn ja,men er førnøyd og aktiv m.m spiser yoghurt sjøl og då av og til,og banan og sånt men likevell,de vokser nåk det av seg for en tro....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå