Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 hei! Va er egentlig forskjell mellom duo og kombivogn? Hva er å anbefale? Nooen som har erfaring med brio vogn?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Duo er absolutt min anbefaling! Da får du en større og bredere bag fordi det er en bagvogn. Når barnet skal sitte i sportsvogn, bytter du bare ut bagen med sportsdelen (bruker altså samme understell, og i mange tilfeller samme kalesje og regn/vindtrekk). På en kombivogn bruker du en bag som settes oppi sportsvogna. Bagen blir derfor smalere og vogna tyngre (du har jo alltid to vogner i ett når du har bagen oppi, så veier deror noen kg mer). Kjenner ikke til Brio, men syns de etterhvert har fått fine vogner! Lykke til i jungelen!
musemor... Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Og jeg sverger til kombi-vogn! Har en Brio Kombi som vi er super-fornøyde med. Vi har ekstremt liten lagrings-plass, så vi har valgt bort å måtte lagre en "sitte-del" eller "ligge-del" til enhver tid. Jeg synes ikke vogna er spesielt tung, dypdelen veier ikke mye i seg selv, og det var stor nok plass i massevis til voksi-pose og baby oppi der! Den har luft i hjulene, noe som gjør den lett å trille i snø og sand. Man kan sette hetta til dyp-delen på, nederst på sports-vogn-delen når man tar ut bagen, så blir den liksom litt "dyp" allikevel! Ville ikke bytta den ut for alt i verden, tre-åringen sitter helt supert oppi der nå, selv om han straks må gi den fra seg til den nye babyen!
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Her i huset er det simo kombi som skal brukes... det er jo klart at den bagen er mindre enn duo, men ingen problem for det....du kan bruke den lille kalesjen som er festet på kombibagen til å forlenge vognen, når kombibagen blir for liten.... du fester den bare i fotenden av sportsvogna, så har du mest en bagvogn alikevell.... syns det er like greit....
Mooncake Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har brio duo. Forrige barn ble født på vinteren og jeg ville ha en stor bag som holdt lenge. Er kjempefornøyd med Brio, men om jeg skulle valgt igjen hadde jeg valgt en Emmaljunga - fordi den er liksom enda "større" og enda "stabilere" føles det liksom (for meg). Om du velger brio el duo kommer nok ann på hvordan du bor og hva du skal bruke den til. Bor du i blokk og må gå opp etg. med barnet hadde jeg tatt en kombi - for da kan du ta mykbagen og bære barnet opp i den. Vi bor i hus og har både lagringsplass og plass til vognen i gangen - derfor ble det duo for oss. Jeg brukte også hardbagen inni når vesla var liten. Hang den i en krok i taket og brukte den som vugge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå