Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Nå som jeg begynner å bli litt stor og sliten, og fødselen nærmer seg (uke 30) , forventer jeg å få litt ekstra hjelp av mannen. Selv om jeg er utrolig takknemlig for babyen i magen og at jeg i det hele tatt er gravid, er det jo også litt slitsomt. Skulle ønske mannen tok initiativ til å la meg få hvile litt, ta meg en tur ut, slappe av mens han lager en kopp te, gjøre litt mer husarbeid eller masere slitne føtter. Har ei jente fra før, så det blir lite tid til overs for oss begge og vi deler alt arbeid ca 50/50. Er jeg for egoistisk og kravstor?
Ladybug~N&E Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 tror ikke mannfolk (de fleste) tenker på den måten. de må nemlig stort sett bli fortalt hva de skal gjøre. ikke fordi di ikke gidder men fordi di ikke vet hva de skal gjøre;) eller rettere sagt.. hva VI vil de skal gjøre. dessuten er de redd for å gjøre noe galt. fortell han hva du trenger;) . sikker på at han oppfyller ønskene dine!! (slike ting smaker jo vanligvis best når mannfolka har gjort disse tingene på eget initiativ men igjen... det er ikke alltid de vet hva vi vil. dessuten er hormonelle og slitne damer gjerne tvetydige!!) og nei.. du er ikke kravstor!!! men du er kravstor som forventer at mannen skal skjønne disse tingene uten at du har sagt det;) hehe... menn er fra mars vettu...
Jordbæret <3 Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Her i gården har vi vel delt arbeidet sånn ca 90/10. Han tar nitti prosent av alt og jeg tar ti prosent. Og ofte tar datteren vår på 17 mine ti prosent... :-) Jeg har aldri måttet be han om å gjøre noe som helst, han er som en tornado i huset og vasker klær, pusser opp, bygger ut, steller dyrene og ellers alt som må gjøres. Dette gjør han i tillegg til å ha full jobb som er fysisk krevende. Nei, jeg kunne ikke hatt det bedre. Må legge til at jeg har vært veldig syk hele svangerskapet og etter nyttår har jeg vært ut og inn av sykehus. Men likevel synes jeg han har gjort en fantastisk innsats gjennom alle disse mnd. Og aldri har han klaget over at jeg stort sett har tilbringt tiden min på sofaen. Synes ikke du er kravstor om du mener at han bør ta litt mer av arbeidsbyrden fram mot fødselen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå