Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest NydeIig
Skrevet

Har en 2 åring som sover et par timer på dagen. Ellers sover han fra mellom 7 og 8 til mellom 7 og 9 neste dag.

Er ikke det litt mye. Jeg klager ikke, jeg trenger tiden, og jeg trenger søvnen, men de fleste, dvs alle jeg kjenner, sier deres barn sluttet å sove når de var 2.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset sover poden på 2 år 1-2 timer på dagen, og fra 8-(7-8) på natta. Og han har absolute behov for duppen på dagen. Noen barn slutter å sove dag 1 år, mens andre slutter i 3-4 års alderen :)

Skrevet

helse søstera sa til oss at så lenge han ikke tuller med natte søvnen er det bare å la de sove de har bare godt av det for de har jo fullt trøkk hele dagen da..

Skrevet

Har en gutt på 2 år og 2 mnd og han sover 1-2 timer på dagtid.

De fleste slutter å sove på dagtid når de er mellom 2-3 år, men vet om 4 åringer som må sove på dagtid, så det varierer veldig fra unge til unge.

Skrevet

Jenta mi sover også fremdeles på dagen. Men nå er vi oppe kl 6 hver morgen da(jeg jobber) å hun legger seg rundt kl 7-8 på kvelden.

I helgene sover vi til ca kl 9 å da trenger hun ikke en lur på dagen.

Noen barn trenger mer søvn enn andre :)

Skrevet

Gutten vår sluttet nå etter jul, da var han 2 år og 4 mnd. Vi måtte slutte fordi han ble helt umulig å legge på kvelden. Men så lenge gutten din legger seg greit og sover om natta, er det jo ikke noen grunn til å slutte enda. Kunne godt ønske at vår kunne sove, er jo så deilig med en time eller to fri.. :o)

Gjest NydeIig
Skrevet

Han sovner som en stein på kvelden, liksom på dagen. Men dagen er spekka med ting, barnehager, lekegrupper, lek med nabo barn og park og full go!

:-)

Skrevet

Jenta mi har akkurat sluttet (delvis) å sove på dagen, hun er 2 år 9 mnd. Sover 20-07 ellers.

Skrevet

Gutten min på 2,5 år har akkurat sluttet å sove på dagen. Har frem til nå sovet 1,5 time på dagen (vekker han) og minst 12 timer på natta. Grunnen til at vi sluttet med dagsøvn var at han begynte å våkne så veldig tidlig om morgenen (kl 05 og sånn....)

Men så lenge nattesøvnen er bra, ville jeg ikke sluttet med dagsoving nei.

Skrevet

haha sover på dagen selv hvis jeg får muligheten;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...