Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Jeg er ny her :-) Lurer på om noen av dere - som meg - holder det litt hemmelig for omverdenen at dere er verpesyke og snart klare?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Ja, jeg ønsker å holde hemmelig at vi tenker å prøve til våren. Ikke av andre grunner enn at jeg vil det skal være vår greie. "Alle" trenger ikke vite at vi har planer. Skal tidsnok få greie på at vi venter barn. Har nemlig barn fra før som begynner å bli noen år, og alle skal spekulere i om jeg er gravid......Blir litt lei av det.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Hei Ja, jeg velger også å holde det hemmelig. Familie og venner får tidsnok vite det ei stund inn i graviditeten. Min familie forventer også at jeg snart skal ha nr. to, og nettopp av den grunn ønsker jeg å vente til jeg er langt på vei før jeg forteller noe som helst. Har ei jente fra før, og da holdt jeg graviditeten hemmelig til det begynte å vises på magen. Litt vanskelig å holde kvalmen skjult men. Offentliggjorde det i femte måned da jeg ikke lenger kunne skjule det. De første månedene gikk litt lettere og ventetida virket kortere når ingen spurte så mye om hvordan det gikk. Fikk mer enn nok oppmerksomhet rundt graviditeten i de fire siste månedene. Blir nok å fortelle sjefen det tidlig, men be henne om å ikke si noe til mine kollegaer. Vil overraske litt jeg da:0)
Nummer tre <3 Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 jeg har EN gravid vennine som vet om at vi skal prøve på våren, ellers kommer ingen til å få vite det før jeg er så stor at det ikke går ann å skjule det lenger.. kanskje med unntak av sjefen da, hvis jeg blir dårlig.. Men alle rundt meg spør meg HELE tiden om jeg ikke skal bli gravid snart, så litt av morroa med å overaske blir litt borte når de bare går rundt og venter.. Jeg venter med å fortelle bare fordi jeg vil ha svangerskapet litt for meg selv..
Håperpåønskebaby Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Folk som kjenner meg vet nok egentlig at når vi tenker på barn, rett og slett bare pga den jeg er som person... Men har ikke sagt det til noen, bortsett fra et par jeg har blitt kjent med gjennom bim da.. Men vet ikke hvor mange vi egentlig kommer til å fortelle det til når tiden kommer og vi skal begynne å prøve..
Lilje74 Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Ja, forteller kun noen få venninner at vi prøver... Har vært uheldig før, så ikke verdt å snakke om det før det sitter og den mest usikre perioden er over. ...men det er godt å kunne snakke med noen om det :-) OG nå er det få dager igjen til vi kan teste for første gang! Spennende! Føler meg litt kvalm og litt urolig i kroppen... men kan jo også være pms... og siden jeg ammer er det vanskelig å kjenne etter... Forrige gang følte jeg det... og merket det på små signaler... Litt vanskeligere nå på grunn av ammingen...
Xabi Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 ja, planen er å ikke fortelle det til noen før vi er gravide. Mange i min familie har slitt med å bli gravid, så er forberedt på at det KAN ta litt tid... Håper selvsagt vi er heldige!! Kommer ikke til å fortelle noen (muuligens unntatt foreldre) før det er gått 3 mnd. Samboeren min har sagt han ikke kommer til å føle seg trygg før den tid..
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Ja, kun et par venninner som nylig har fått barn selv er informert om at vi kanskje begynner prøvingen snart. Familiene våre får definitivt ikke vite noe før graviditet er et faktum. Ingen grunn til å snakke i det vide og brede om dette... synes det er nok hinting som det er.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Har ikke fortalt så mange om det jeg heller. Fortalte det til en på gamlejobben at vi skal prøve 'snart', og nå driver hun og maser og det er ganske slitsomt. Så angrer på det. Men det er litt fordi jeg føler at vi ikke kommer så godt overens. Ellers har jeg fortalt det til 2 venninner men de maser ikke, de vet ikke når vi skal prøve men at 'en gang i løpet av 2008'. Synes det er greit. Det er jo godt at noen vet det, merker jeg har problemer med å holde det hemmelig. Men er besvisst på å ikke fortelle at da og da prøver vi. Vil ha tidspunktet hemmelig.
Ayka 09+13+14 Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Jeg og min samboer kommer nok til å prøve når jeg har fått fast jobb... Har nevnt til to venninner at "vi håper å bli gravid i år",men uten om det,så er det ikke nevnt til andre venner eller noen i familien. Synes det er greit å ha det litt for seg selv... Også er det jo ikke sikkert at man får det til på første eller andre forsøk,og da er det greit at ikke alle andre rundt vet det og sitter spent å håper på. Blir liksom mere stress over det hvis "alle" andre også har forventninger til at man skal bli gravid..
miepia30 Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 bestevenninnene vet det, og er fullt oppdatert på nedtelling til p-pille slutt. ellers vet broren min at æ e verpesyk og mamma også, men de vet ikke at vi faktisk har planer om å bli gravide i løpet av året. kanskej greit å ikke fortelle det til flere, er stressa nok som det er, redd for at det tar lang tid. kanskje blir det mer stressende om andre også går og vet og spør hvordan det går med prøvinga.
Edvardine Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 Jeg har bedt mannen om å få fortelle det til og diskutere prøvingen med ei venninne som venter sitt andre barn i høst. De prøvde lenge før klaff på første barn, så hun forstår vel bedre enn de fleste hvis det tar litt tid for oss også. Tror kanskje mannen har godkjent det, riktignok under tvil. Jeg har veldig lyst til å snakke om det med andre, særlig personer som allerede har vært igjennom det samme, slik at jeg kan plukke opp erfaringer og få tips - og gjerne også en klem hvis det ikke går som jeg ønsker... Men siden jeg snart skal gifte meg, blir nok de færreste som kjenner meg særlig overrasket hvis jeg skulle dukke opp med mage. Jeg har jo vært babygal siden tidlig i tenårene. :-D Et par av mine beste venninner har allerede begynt å mase om, vente på og "planlegge" når vi skal få barn. De kjenner meg litt for godt, så jeg er usikker på om det er mulig å skjule noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå