Milla-baby Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Gutten min drikker ca.800 ml MME for dagen. Han er straks 5 1/2 mnd. Så får han ca.100 i grøt også da,men det er svært sjeldent han spiser opp desverre.... Han har sjeldent lyst på grøt for tiden...noe som gjør at han sover dårlig om natten (vil ha mere melk). Noen som har tips der kanskje? Har prøvd ulike typer grøt,men det hjelper ikke...
Milla-baby Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 14. februar 2008 Skulle vel egentlig stått pr.døgn ikke for dagen(får 1 flaske om natten).
nurket4a Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Her ligger det også på ca 800ml MME pr. døgn. I tillegg får han 2 grøtmåltider, middag og fruktmos. han er 6 mnd.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Heisann! Gutten min er straks 6 1/2 mnd og slik ser måltidene ut for ham for tida: Frokost: 170-210ml mme og havregrøt med eplebiter av ca 100ml vann som han spiser ca halvparten av... Tror ikke han liker den så godt... Spiste veldig mye mer da han fikk maisgrøt egentlig. Lunsj: ca 170 ml mme (spiser av og til bare 100ml av dette... Veldig opp og ned...) og et beger med fruktmos + noen skjeer sviskemos hvis jeg ser han vil ha mer Middag: ca 170 ml mme og et halvt glass middag og litt sviskemos hvis ikke han spiste så mye av det til lunsj Kvelds: ca 170 ml mme og grøt av ca 100ml vann som han aldri spiser opp... Ang grøten synes jeg det er veldig vanskelig å vite hva som skal til for at han skal spise mer. Nå er min lillegutt gått over til 6 mnd-grøtene, så LITT mer å velge mellom er det jo, men han ble veldig hard i magen da vi ga litt banan noen dager, så da har jeg ikke så lyst til å prøve disse grøtene med banan i... Et forslag for å få din til å spise litt mer grøt kan jo være å putte litt fruktmos i?? Gutten vår spiste dessuten mye mer grøt når den var laget av mme og ikke bare vann... Hehe... Ser vel kanskje at dette ikke ble så veldig bra svar til deg, siden jeg liksom er midt i en sånn grøt"nekt"periode selv, men... Håper det går seg til etter hvert! Er ikke så lett dette her med mat...
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 min får to grøt måltider, middag og noen ganger fruktmos.. I tillegg til dette får han ca 450ml MME i løpet av et døgn.. Hmmm, får min lite tro? Er jo væske i grøten, men ser dere gir mer.. Prøver å gi litt vann og, men er ikke helt glad i dette enda.. Noen som vet hvor mye væske de skal ha i tillegg til grøtx2 + middag?
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Hvor store er barna dere forresten? Min var 8180gr på 5mnd kontrollen..
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Det var jo ikke noe dumt spm!! Kan jo sikkert ha en del å si hvor store de er også, ja... Min var 7570gram på 5 mnd-kontrollen... Ikke alltid lillegutt drikker opp alt han får tilbudt av melk... Vann er bare gøy fra Imsdalflaske eller kanskje av og til tutekopp med hard tut.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Jenta mi er 7 mnd da, men spiste det samme når hu var 6 mnd. hun får 230 ml mme 09.30 et beger med fruktmos og litt halvblandet baby saft 12.30 1/3 av et middags glass og et par skjeer dessert og litt baby saft kl 15 en grøt posjon og 100ml mme (fordi hun ikke drikker så mye i løpet av dagen) kl 18 230 ml mme kl halv 20.30 hun var 8200 gram på 6 mnd kontrollen:)
Milla-baby Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. februar 2008 Takk for gode svar! ;o) Ser det er litt forskjellig hva de får i seg ja. Min gutt er ganske stor. Han var 8330 g på 5 mnd kont (da var det 1 uke til han ble 5 mnd) hehe Men jeg syns ikke han spiser så mye da... Han får også litt fruktmos til lunsj. Det liker han veldig godt! heldigvis hehe Har prøvd grønnsaksmos av ulike slag også, men er det potet i blir det bare grimaser og brekninger! Så det er visst ikke noe godt! hehe Han likte veldig godt ris og hvete grøten som blandes med vann. men den er jo gluten i da...så jeg sluttet med den.Men lurer på å sakte beg.å innføre den igjen..er jo ikke lenge til han blir 6 mnd. Og så skal jeg prøve tipset jeg fikk om å blande fruktmos i grøten. har prøvd å blande sviskemos i (han elsker sviskemos),men det var ingen suksess desverre. Hadde vært utrolig deilig å få litt mere enn 3-4 t søvn i døgnet liksom...*gjesp* Han hadde nok sovet mere om han hadde fått mere melk om natten/morgen kvisten,men det vil jeg ikke. Er vel ingen fordel å trappe opp melkedrikkingen, bør vel heller trappe ned!?hehe Nei, er ikke helt lett dette med maten nei...
Sommerfugl78 Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Når jeg endelig var godt i gang med flaskene, så kommer neste kapittel som er mat....mye nytt å finne ut av! Vi var hos HS på 6-mnd-kontroll i dag. Hun sa jeg skulle følge MME-mengden som står på pakken, inkl. det som blandes i grøten. Jeg ser det står 700 ml ved 6 mnd. Gutten min drikker ca 900 ml inkl det jeg blander i grøten. Han får to (ikke fulle) porsjoner grøt om dagen. Har prøvd litt med most potet blandet med MME, men han liker ikke det så godt foreløbig. Øver på å drikke vann, men han liker ikke det heller så godt enda. Bør han få mer grøt? Bør jeg velge en grøt som blandes med vann for at det ikke skal bli så mye MME pr døgn?? Hvor mange måltider spiser deres pr døgn? Gutten min spiser fem i løpet av dagen og sover hele natta. Kan jo ikke akkurat begynne å gi han mindre mat nå som han blir større...
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 14. februar 2008 #11 Skrevet 14. februar 2008 Jenta mi spiser 5 ganger om dagen... Du kan jo begynne med 6 mnd grøten nå da:) Den skal blandes med vann:) Du kan også prøve 6 mnd middagsglassene, er litt mere smak i de enn 4 mnd glassene:) Jenta mi vil heller ikke drikke vann... Jeg har kjøpt babysaft som jeg halvblander med vann, skal vel ikke venne de til å drikke det, men jeg gjør det fordet jeg da... bedre med litt saft enn ikke noe føler jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå