Magda73 Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Poden på tre og et halvt skal utredes for epilepsi etter et anfall. Er det noen her som har vært gjennom det og som kan fortelle meg litt om utredningen og videre behandling om det skulle være epilepsi?
På vei igjen <3 Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Vi har vært på litt forkjellig, og jeg har i tillegg både bror og far med epilepsi. Første er vel egentlig eeg. Finner de ikke noe der, tar de søvn eeg. Og gjerne enda en runde om de ikke finner noe der heller. Har han endel anfall uten at de finner noe, tar de muligens ct. Vet ikke helt hvordan det er med så små barn, men finner de noe som antyder epilepsi, og hvis han har ofte/kraftige annfall, så må han nok gå på medisiner... Mulig noen kan forklare mer enn meg, de fant nemlig ikke noe på gutten min..
Magda73 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2008 Takk for svar. Jeg håper jo at de ikke finner noe på gutten min heller. Når de tar søv eeg, legges man da inn for natta? Hører gjerne fra flere
Himmel og hav Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Sønnen min har epilepsi, og når hann skulle ta søvndeprivasjonsEEG så måtte vi vekke han kl.2 om natta og holde han våken til vi skulle på sykehuset kl.8. Han var 6 år den gangen, mulig at de gjør det annerledes siden gutten din ikke er så stor. Det er oftere de ikke finner årsaken til epilepsi enn at de finner den, så ofte så kan man bare konstatere at det er forstyrrelser, men ikke hva det kommer av. Det finnes forøvrig mange muligheter for medisinering mot epilepsi. Gutten min er helt anfallsfri. Lykke til! Og et lite tips: ta på han skjorte/jakke e.l som ikke må tres over hodet når dere skal å EEG, for det klisset de fester elektrodene med må vaskes ut igjen etterpå...(lurt med en mild shampo også, for sykehusets er ofte "industrial strength")
Himmel og hav Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Glemte å si at om han starter på medisin så må man i starten gjerne inn en del ganger for å sjekke at konsentrasjonen av medisin i blodet ligger på det nivået det skal, så det kan bli litt blodprøver.
Magda73 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2008 Takk for svar - og tips (stakkaren hater å vaske håret!). Jeg må bare spørre mer jeg: Du sier at det er oftere at de ikke finner årskaen til epilepsi, men vil en utredning kunne utelukke epilepsi?
Himmel og hav Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Hvis de ikke finner forstyrrelser på EEGet og evt andre undersøkelser så vil jeg tro at de kan utelukke epilepsi. Jeg har ikke satt meg sånn veldig inn i den biten av det, for hos sønnen min så var det ikke noe særlig tvil om at det var det han hadde. Hva er grunnen til at de mistenjer epilepsi hos gutten din (hvis du vil si det)?
Magda73 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. februar 2008 Vi hadde en hendelse der vi plutselig "mistet" ham, vi er usikre på om han sovnet eller besvimte men fordi han rullet med øyne og vi ikke fikk liv i ham endte vi på legevakta til full sjekk. Jeg tror vel egentlig ikke at det er epilepsi, men jeg vet jo ikke. Og jeg føler meg veldig usikker på hva det var - det var ingen grunn til at han skulle være så trøtt at han skulle sovne ved bordet.
Himmel og hav Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Så guffent! Godt at han blir utredet så dere får noen svar. Håper det går bra med dere!
Magda73 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. februar 2008 Takk for det. Ok å vite hva som vil skje ved en utredning både for egen del og slik at vi kan forberede poden på hva som skal skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå