3 blå Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Jeg leier og de som hadde steikovnen før meg har ikke orka å vaske den...det er fastbrent fett og ser skikkelig ekkelt ut. Jeg har ikke hverken hatt tid eller lyst (huffameg...) å begynne å skure å vaske, men nå har jeg ikke noe valg. Skal ha fest her på lørdag og lage mat, så det kan bare ikke se slik ut... Men HVA skal jeg bruke? Tviler på at jif hjelper...her må det helst så sterke stoffer til at det omtrent er helsefarlig å være i samme rom. Noen med gode erfaringer og tips til meg?
~sjiraff~ Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Tykt lag med MR. Mucle ovnsrens, må¨la det stå overnatta og gjerne ennå mer..
3 blå Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2008 Okeeei, og så skure med vann dagen etterpå??
3 blå Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2008 Selger de dette på vanlig matvarebutikk foressten?
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Vi bruker en kombinasjon på slike tilfeller; Jif skurekrem og stålull (gjerne den stålulla med såpe i men da uten jif) Også Cilit Bang spray. Den er sinna på sånne ting. (men ikke pust inn) Er det mye fett kan salmiak også være til hjelp men da må du lufte veldig godt før du lager mat og vaske over med noe nøytralt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå