Måånestråle Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Vanligvis er både form og humør ganske bra, men i dag har jeg en dårlig dag, gitt! Føler meg bare utrolig sliten og veldig fullstappa i magen. Det var et ork å stå opp i dag, og samboer'n lo av meg fordi jeg var så innmari gretten i dag tidlig... hehe. MEN jeg har ikke vondt noe sted, og snuppa i magen har det supert der hun ligger og turner rundt. Så jeg skal jo egentlig ikke klage. Håper bare tiden går fort framover, bare 7,5 uker igjen til termin...!
ma-85 Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Har termin 2. april, så jeg er 33+3 i dag. Forferdelig trøtt og sliten for tida, ellers er alt som det skal. Humøret er svingende - skal lite til før jeg blir såret eller lei meg.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Humøret er vel egentlig høyt oppe. Ihvertfall akkurat nå hehe. Går i berg og dalbaner det, men er for det meste i godt humør. Formen er så som så.. Vondt i bekkenet og kjenner press på isjasnervene. Har lagt på meg en del hittil og har mye vann i beina. Men, tenker som så at det kunne vært verre, så egentlig har jeg det greit =) Gleder meg bare til snø og is forsvinner, så blir det lettere å komme seg noensteder. Hvordan har du det da?
mine små alver... Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 svingende humør...trøtt,sliten og lei av å sitte hjemme invalid med bekkenløsning.begynner å blir veldig tungt synes jeg,men masse liv i magen da.......=) er i uke 31 nå.
mammalade4 Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Humøret er som det alltid har vært. Har aldri merket noe til hormoner i mine svangerskap. NB: Jeg har ikke merket noe, men kan ikke svare for gubben, hehe. Ellers så er formen veldig fin, begynner å bli litt tungt nå som snuppa sparker i ribbena hele tiden. Bekkenet skranter, men så lenge jeg ikke går for mye og holder meg unna støvsuging så går det relativt bra. :-)
MurielAmanda Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Jeg merker at jeg begynner å føle meg "syk "om jeg bare sitter hjemme og ikke har noen planer. I dag her jeg vært både på bekkentrening og på helsestasjonen og føler meg mye bedre både fysisk og i humøret. Lurt å komme seg ut og se litt folk!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Har termin 25.4 og for første gang i svangerskapet føler jeg at jeg har en anelse overskudd. Har nå "bare" sprøyter et par ganger om dagen, hemmorider, kynnere, tett nese, neseblod, lett kvalme, skranglete bekken, låst nakke og hodepine. Nå klarer jeg jo å få handlet inn litt, stukket innom jobben for lunsj og hilse på venner. Bare det ikke blir mer enn en ting om dagen...... Har skjønt at man egentlig skulle begynne å føle seg "tung" nå, men det har jeg jammen ikke gjort gitt! (De 17-18 kg jeg har lagt på meg har fordelt seg pent utover legemet gitt!) Gleder meg til å få babisen ut - skal bli godt å kunne begynne neste fase.....Har jo en liten forhåpning om at formkurven kanskje skal begynne å peke enda mer oppover!
*Dora* Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Formen er egentlig ikke så verst Kjenner det jo litt i bekkenet innimellom og har litt kynnere, men alt i alt tror jeg ikke at jeg kan klage Humøret er også flott Er i uke 31 nå, så nå satser jeg på at alt kommer til å gå bra Prøver å kose meg litt med å besøke venniner og handle litt til babyen
musemor... Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Er i 31.uke og formen er slett ikke værst etter at jeg begynte å jobbe 50%, da klarer jeg å holde bekkenet sånn relativt i sjakk, og ribbeins-vondten kommer ikke før i kveldinga. Humøret er ganske bra, litt hissig på tre-åringen innimellom når han bare tuller og tøyser, men tror ikke jeg er helt urimelig. Får noen skikkelige svette-tokter for dagen, skulle tro jeg var midt i overgangsalderen :-) Akkurat i dag har verdens største hemorroide dukket opp, au au, men den har jeg tatt opp kampen mot! Så alt-i-alt; formen er ganske god og jeg koser meg masse med sparkene fra den lille i magen!
LinePine*Og Alexandra* Skrevet 14. februar 2008 #11 Skrevet 14. februar 2008 Har termin 3 april, og formen er egentlig veldig fin! Har gått ned litt på jobbingen (50%) så det hjalp masse! Har noe kynnere, men ikke som er så veldig plagsomt. Humøret er bra, men forandrer seg fort om jeg blir sliten.. Jobber i barnehage, så de stakkars barna kan fort få ei lita "lekse" for mye.. *kremt* Men prøver å beherske meg!
HjelpesMEJ Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 Begynner å kjenne mine begrensninger (!)..selv om jeg er tunglært, for å si det sånn... Var med størstegutten på skirenn i går, trodde jeg ikke skulle komme meg ned igjen, var et stykke å gå, trodde ene foten gikk av ved lårfestet. Hjelpe meg! Glad jeg gikk ned til 50% stilling uka her, var godt med fridag i dag. Måtte rett på sofan etter kampen med støvsugern,skal ikke så mye til lenger:) Må vel bare skjerpe meg og innse at jeg kan ikke bli med på absolutt alt lenger. Ellers sover jeg godt (bank bank bank), og skal slett ikke klage. Småplager vil det vel være på denne tiden og utover, har termin 2.april.
snupi'08*Födeklar* Skrevet 14. februar 2008 #13 Skrevet 14. februar 2008 jeg er i uke 31, og er i ganske god form! Kjeder meg litt om dagen! Har begynt aa lese böker, vasket kjöleskapet og andre skap i dag. Ogsaa planlegger jeg aa sy en vognpose... Men jeg er helt nybegynner -saa dette maa nok planlegges nöye ;-) Faar ikke sove saa godt for tiden, men det er vel normalt naar magen har blitt saa stor..
Singeline Skrevet 14. februar 2008 #14 Skrevet 14. februar 2008 Humøret er bra, heldigvis. Plages med krampe i beina, lavt blodtrykk, venacava syndromet og mer og mer panikkfølelse fordi jeg føler jeg ikke får nok luft. Får nesten typ KLAUSTROFOBI - magen er blitt så stor at jeg føler meg FANGET til tider!!! Er blålilla rundt leppene innimellom, så lavt er blodtrykket. Ekkelt. Men ingen bekkenløsning og ingen strekkmerker Ser ovenfor her at folk har vært på SKI - wow. Jeg er glad dersom jeg får handlet litt en dag......
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 14. februar 2008 #15 Skrevet 14. februar 2008 Har termin om 60 dager men er like stor nå som på slutten med førstemann, er sliten i ryggen men er ellers i godt humør da. Tenker nå på at babyen snart kommer og gleder meg masse til det. Storebror er opptatt av babyen nå.
Piken på landet Skrevet 14. februar 2008 #16 Skrevet 14. februar 2008 Foruten den enorme trettheten, søvnproblemene og kvalmen, så er det ikke så aller verst :-). På denne tiden i sist svangerskap var jeg i superform, og hadde masse energi. Gikk masse på ski, og i full jobb i hj.spl. Men jammen ble det ikke annerledes denne gangen... Fatter ikke at jeg klarte det tempoet sist gang...Å jeg som sist gang ikke forsto hvorfor alle sykemeldte seg så mye. Vel, denne gangen forstår jeg det veeeeldig godt!
Brunetta =) Skrevet 14. februar 2008 #17 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har termin 11 april og er DRIIIITTTT LEIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gollegompen Skrevet 14. februar 2008 #18 Skrevet 14. februar 2008 Både formen og humøret er helt gørr. Tror eg har fått alt av svangerskapsplager/komplikasjoner som er mulig å få foruten diabetesen. Sykemeldt siden før jul, så det tærer mye på humøret for tiden...
72moddelen og tulla Skrevet 14. februar 2008 #19 Skrevet 14. februar 2008 Tja har termin 2 april og dritt lei jeg og. Savner jobben min i psykiatrien, måtte tidelig ut i sv.permisjon da gravide med mager ikke kan være i jobb pga. fare for slag og spark mot mage osv. Har mye vondt i ryggen, men får ikke behandling da det ikke er bekkenløsning, men ryggproblemene er konstantert av lege som et resultat av graviditet og hormonforandringer(noe dritt egentlig, da jeg ikke ser meg råd til å betale behandling selv, stønn stønn), føler meg tung, mye vann i kroppen(fra 0-3, så ligger jeg på 2 i ødem), ellers så ser jeg fram til å få tulla mi ut og kose meg gløgg ihjel med henne. Er lykkelig og glad for en ting, gubben har tatt strengen, så det her blir mitt siste sv.skap(har 3 sv.skap bak meg så det holder i hauger, he he). Vel damer det her ble masse klaging, men du verden så godt å få det ut og se at andre også er der jeg er )
mamiladi Skrevet 14. februar 2008 #20 Skrevet 14. februar 2008 Humøret er ganske bra faktisk :-) er stort sett fornøyd!!! Men jeg blir trøttere og trøttere for hver dag som går.... Snooork... Bekkenet gjør dritvondt, men når jeg har varmet litt opp så går det på en måte. Jeg må passe på å ikke bære tungt eller gå for mye. Nå i dag fikk jeg endelig plass på svangerskapssvømmetrening :-D det var deilig!!! I tillegg har jeg vært på spa for gravide, det kan anbefales!!! Mannen min har laget mat til meg så nå er jeg egentlig veldig fornøyd!! :-)
Nostalgi Skrevet 14. februar 2008 #21 Skrevet 14. februar 2008 Selve helsa er bra, men er fryktelig sliten og kjenner det fort i ryggen... er sykemeldt 30% jobber 09.00-14.30 hver dag. Termin 13.april ,tenkte sykemelde meg helt fra mars av.. da i uke 35. kjenner det er mere slitsomt denne gangen, men kanskje ikke så rart, har en sønn på 2 år i morgen bringer og henter til barnehage selv , ikke bil,og typen min er alldri hjemme før halv sju på kveldene fra jobb. men blir bedre når vi flytter i mars 5 min unna jobben hans. nå har han 1 time kjøring hver vei så er mye alene med 2 åring. Ellers skal jeg ikke klage ingen tegn til vondt i bekkenet heller.
Nostalgi Skrevet 14. februar 2008 #22 Skrevet 14. februar 2008 må legge til her at jeg har hormoner til 1000 spesielt når jeg er sliten har dårlig tid og sønnen min slår seg vrang å legger seg ned midt på veien. tungt...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #23 Skrevet 14. februar 2008 Har det bra ennå - termin 14.04 og fått plutselig dårlig tid. Bør jo ha alle store ting på plass ca 2-3 uker før termin..... Gikk opp for meg i går!!!! Kanskje litt stressa??? Alt står på loftet så det er bare å sette i gang..... Humøret og forma er bra. Jobber ennå 100% og det hjelper - ikke flink til å sitte hjemme å vente, prøvde det forrige gang:-( Ryggen krangler litt, men det er jo fordi jeg ramla i trappa. Og jeg vet det går over når pjokken er ute. Kommentarer som "i natt snorket du søt" hjelper på humøret (han vet sikkert at snorkinga går over etter at pjokken er ute:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå