♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Legen min sier at jeg IKKE bør gå over termin da barnet jeg venter er stort. Målt til +26% to ganger, og jeg skal på ny måling neste uke. Han har sagt det flere ganger nå, så har på en måte roet meg litt med det..... Men jordmor jeg går til, som tross alt jobber med å ta imot barn sier at det er mye bedre at riene setter igang av seg selv, frem til 14 dager etter termin da- enn at de provoserer de frem med stikkpiller og drypp.. Men også at det er opp til legene på føden å bestemme å sette igang. Hva i all verden skal jeg tro på nå da? Hadde ikke tenkt så mye på at barnet et stort i det siste, fordi legen sa at jeg skulle slippe å gå over. Da var det lissom max 14 dager til jeg er mor. Men når jordmor sier noe annet blir jeg jo noe forvirret, selv om jeg fullstendig skjønner hennes standpunkt også. Får vente å se til ny vekstmåling neste uke og snakke med de som tar den om hva de sier. Må jo innrømme at jeg blir litt engstelig for å gå 14 dager over med et sååå stort barn enn jeg var til å føde på termin. Selv om jordmor sier at det ikke nødvendigvis er verre å føde en på 4700 enn 4400, kommer an på hodestørrelsen. Men at faren er større for komplikasjoner om de setter igang. Noen som kan komme med noe støtte og ideer?!
♥Tullerusk♥ Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Nå vet ikke jeg da, men ville trodd begge... Å bli satt i gang er nok værre enn at fødselen starter av seg selv... Selvsagt veldig individuelt dette da. Med smerter og sånt... Men som jordmor sier så er nok det ikke værre å føde et barn som er på 4000 enn et barn på 2800, så er det er hodet det kommer ann på... Men hvis legen din sier at det er best for deg å bli satt i gang før termin så har det nok noe med bekkenet ditt å gjøre. At det kanskje er litt mindre enn "normalen"... Tror du skal høre med legen din. Si til han det jordmor sa til deg...Det er klart at jordmor og lege noen ganger ikke er helt enige... Men sier legen din at du skal bli satt i gang, så velger han dette rett og slett for at det er det beste for deg og barnet ditt... Tror jeg...Hehe...Ikke lett å vite...Du ble kanskje ikke mer klok nå, men jeg prøvde=o)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Jeg ble satt igang med førstemann og det endte i keisersnitt, men trenger jo ikke bli sånn da. Min søster fødte ett barn på 4800, det gikk helt fint, hun ble ikke satt i gang, hun ble frarådet dette pga. ofte ender igangsetting med keisersnitt. Jeg hadde ikke så mye valg, jeg hadde svangerskapsforgiftning. Min søster gikk 13 dager over termin, fødselen varte i 5 timer. Hun fikk og beskjed om att vekta ikke hadde så mye og si viss ikke hodet var stort da. Hennes gutt hadde en hodeomkrets på 37 cm, og det er helt normal størelse. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå