Gå til innhold

Brystbetennelse og pencilin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en liten jente på 3 uker, og har allerede hatt skikkelig brystbetennelse 2 ganger, rett etter hverandre.. Og nå er det i gang igjen, høy feber og alt er grusomt... Mange som kjenner til det tenker jeg! Det jeg lurer på er om noe har erfaringer med pencilin når man full ammer? Har den lille reagert noe på det? Min innstilling er at jeg vil unngå å ta det, så langt det er mulig, men jeg har prøvd alt annet og det går tydeligvis ikke bort... Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært gjennom flere kurer denne gangen også, og har ikke merket noe på vesla. Trodde kanskje at første kuren virket inn på magen hennes, men det var kolikk (kom da hun var 2 uker). NB!! Pass på at du får riktig antibiotika! Mange allmennlegen skriver ut feil antibiotika som ikke nødvendigvis dreper bakteriene som forårsaker brystbetennelsen. Diclosil er en bredspektret antibiotika som barselavdelingen på AHUS sa at jeg skulle ha da han på legevakta ringte dit. Fastlegen min ga med Apocillin, men da kom betennelsen tilbake.

God bedring, jeg vet hvor utrolig vondt og ubehagelig brystbetennelse er !

Skrevet

Jeg fikk brystbetennelse når sønnen min var 4 uker, jeg fikk pencilin og han merket ingenting. Jeg ble kvitt det etter 2-3 dager, og har ikke hatt det siden:-) Så vil anbefale deg å oppsøke lege slik at du slipper å ha så vondt! Lykke til!

Skrevet

Nå drar jeg til legevakten! tenkte jeg skulle prøve over helgen, men i natt kom alt tilbake for fullt igjen, så nå gidder jeg ikke mer, nå skal jeg bli frisk :)

Skrevet

fort deg til legevakta/lege!!! det er ikke bra å gå lenge med betennelse..

babyen kan få vondt i magen av medisina, men det går over fort. skal jo ikke ta medisinen mer enn 10 dager. guttungen min hadde litt vondt i magen i et par dager, så var det bra igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...