Pfff Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Jeg sjekket opp en healer/klarsynt på skattelistene. Det viste seg at vedkommende ikke hadde hverken inntekt, formue eller skatt. Vil det si at absolutt alt vedkommende gjør (kurs, personlig konsultasjon) går rett i lomma uten at skattemyndighetene får vite noe? Høres litt besynderlig ut at man ikke har inntekt, tenker jeg. Hvis man går arbeidsledig eller er trygdet blir vel penger man får fra NAV lagt opp som inntekt uansett ?
Herlige barn har jeg fått Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Er nok ganske normalt at de som driver med alternativ behandling ikke skatter en eneste krone. Med mindre de driver privat praksis som er registrert i Brønnøysundregistrene.
Sjefsmegga Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Feks hvis man er hjemmeværende og er feks samboer/gift men noen med inntekt så er det slett ikke uvanlig at man er nullskatt yter, og det er helelr ikke uvanlig med svartarbeid...dagmamma, vaske hos private..osv... Det moralske aspektet er annen sak da...men tror det er noen smutthull også...som faktsk er lovlige..
Pfff Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2008 Hun Lilli Bendriss fra Åndenes makt hadde en svimlende inntekt! Men hun betaler skatt da, det er bra hehehe
Fire småtroll Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Du kan faktisk tjene ganske mye i året på hobbyen din før du begynner å betale skatt på det... Veit det for mamma alltid har drevet med litt hundeoppdrett, og har ikke betalt skatt av det fordi det er under maxbeløpet en kan tjene på hobby. Husker ikke i farta hva beløpet er, men det finnes noen sånne smutthull.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Det kan jo også hende at hun har en del fradrag o.l da:o) Det finnes mange fradrag som "trekker" lønna ned på disse skattelistene for å si det sånn. Skal man sjekke andres inntekt er med andre ord ikke skattelistene alltid reelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå