Gå til innhold

Rar UL-termin??

Anbefalte innlegg

Gjest mooby85
Skrevet

Var på Ultralyd idag. Var kjempegøy. Vi får en liten gutt:)

Men det jeg ikke skjønner helt er at etter min beregning så var jeg 18+6 idag med termin 13.juli.

Mens jordmora sa jeg nå er 18+5 med termin 21.juli.

Hvordan kan dette gå an da? Trodde det ble bare en dag senere jeg. Regner de helt annerledes eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 17+3 og har termin 24 juli. Så hørtes rart ut.

Gjest mooby85
Skrevet

har du vært på ul? Men jeg regner med at terminen er riktig og ikke ukene? Vet du hva de regner ut først??

Skrevet

Jordmor har nok rett. Jeg er 18+6 og har termin 22 juli.

Man går gravid litt over 40 uker, og du kan heller ikke regn fra siste dagen du hadde mensen. Du har nok termin 21 juli, kanskje vi føder samtidig :)

Skrevet

Jeg synesr det er rart at du er 18+6. D er du ikke. jeg er 21+3 og har termin 26 juni. Det er 26 dager før deg! og jeg vet at det stemmer..du er 17+6!

Gjest mooby85
Skrevet

Ja jeg er nok 17+5 da. kanskje hun tenkte feil da hun skrev 18+5.

Bare redd for å gå for lenge gravid også. hehe. For det overtiden blir jo uti august. Men ungen kommer vel når den vil ut!:)

Ska på 3d ul 29.april. De kan vel sikkert si sånn ca termin de også?? Eller er det forsent når man er 28uker på vei?

Skrevet

De kan si sånn ca termin ja. Men tror det er mest vanlig og følge den ordinære ul terminen.Det er den de følger med tanke på overtid og slikt..Men som du sier. Ungen kommer når h*n kommer:)

Skrevet

litt utenom dette men, vi har vært prøvere ganske lenge, så nå på slutten brukte vi eggløsnings test for å finne den rette dagen, det funka.

var på UL i uke 18+5 ifølge meg og eggløsnings dagen, men ble forskyvet, når jeg nå regner på det, så ble jeg faktisk gravid 2 dager ut i mensperioden min:)

enda vi hadde kun sex di dagene det slo ut på EL-testene, så ble jeg gravid midt under mens tia:)

Skrevet

hun må ha skrevet feil endten på terminen eller uker+dager.

Skrevet

Det kan kanskje være lurt å ringe jordmora for å høre hva hun har tatt feil på, for de to opplysningene stemmer i allefall ikke overens!

Jeg er 17+3 i dag, og har termin 23. juli. Da har jeg tatt høyde for skuddår... =)

Skrevet

Ja, unnskyld jeg skrev feil. Mente at jeg er 17 + 6 :)

Skrevet

Jeg er 18 + 1 og har termin 18. juli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...