Gå til innhold

Håper på litt hjelp ang. hjertelyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 28 + 2 og var hos jm i dag.. Når hun skulle høre hjertelyden ble jeg litt bekymra..den har hittil ligget på ca 145..men i dag varierte den veldig..lå for det meste på 95-115..var så vidt oppe på 130 bittelitt før den igjen var nede på 95. Jm skrev 125 på helsekortet mitt. Men hun ga uttrykk for at hun var litt bekymra for at den var så lav og at den varierte så. Hun kommenterte også at magen var så liten, og målte symfyse-fundusen flere ganger..

Jeg fikk også beskjed om å være veldig oppmerksom på om babyen sparker mindre. Hvis nurket skulle bli veldig rolig måtte jeg ringe føden med en gang. Heller en gang for mye enn en gang for lite...

Vet ikke helt hva jeg skal foreta meg nå..skal ikke på noen kontroll før om 4 uker. Noen som har vært borti noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring føden og be om en UL kontroll!! Eller snakk med fastlegen din og få en henvisning dit.

Skrevet

Vet at hjertelyden kan variere etter hvor aktive de er, men hvis jordmora synes det var merkelig så ville jeg også blitt bekymra. Rart hun ikke ordnet med en ultrlyd eller noe da.. Synes du det er mindre aktivitet inni der da? Er du langt nok på vei, kan dere ta pulsen selv også, ved at kjæresten din lytter på magen Finner han hjertelyden, kan han telle hvor mange ganger han hører den på 10 sekunder og gange det med 6 etterpå. Da blir det ganske nøyaktig, kommer an på hvor nøyaktig han klarer å holde seg innenfor de 10 sekundene. Prøv dette når du har kjent litt bevegelse f.eks., for da skal jo pulsen være høyere. Greit å kunne følge med litt sånn - men jeg ville tatt kontakt med lege eller sykehuset for en nøyere sjekk i tillegg da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...