Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har ei jente på snart 4 uker, hun våkner en del ganger i løpet av natta, noe som går helt fint, da jeg gir henne mat, men ofte vil hun ikke sove igjen, og inatt ville hun ikke sove fra 10 på kvelden til 4 på natta... jeg lurer derfor på om jeg skal prøve å gi henne mme på kvelden for å se om hun roer seg mer av det, at hun blir mettere da? hva tror dere? noen med erfaring? jeg har aldri prøvd ut mme før, og føler vel egentlig at jeg har endel melk. men om kvelden er puppene mine ikke slik som di er på dagen, da er di sprengte, så jeg har nok mindre melk om kvelden...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Det er helt vanlig å ha mindre melk om kvelden. Derimot er "kveldsmelka" fetere og babyen får vel så mye "mat" selv ved å drikke mindre. Hun er bare 4 uker så jeg synes du skal vente med å prøve mme. Det er vanlig å spise flere ganger om natten i den alderen og siden hun er så liten så har hun nok ikke fått døgnrytmen sin helt på plass enda. Hvis du har en pumpe så kan du kanskje pumpe litt på dagen når du føler at du har mye melk, og så kan hun få dette i tillegg på kvelden eller som en flaske med seg i senga når hun ikke vil sove. Det hjelper på min i alle fall Les denne artikkelen, her står det mye fornuftig om akkurat det du spør om. http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx Lykke til )
Yrha Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Hei! Hun har nok ikke døgnrytmen i orden enda, så det er sikkert derfor hun er våken. Helt vanlig at puppene virker tomme om kvelden. Men husk at de fylles opp fort igjen (har lest en plass at de er fylt opp igjen etter 3 timer), så hun blir nok mett av den fete kveldsmelka Lillegutt hos oss hang på puppen hele kvelden de første tre månedene. Etter det jevnet det seg ut, og han la seg mett og fornøyd i 8-tida fra han var 4 mnd. Her er en link om kveldsamming: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå