Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

Jeg er 20+5 i dag og har en mage som jeg tror er ganske normal i forhold til hvor i svangerskapet jeg er.

Jeg tror (!) jeg til vanlig har som vane å holde inn magen noe, men i går kveld merket jeg plutselig at jeg ikke klarte det lenger (fra et minutt til et annet).

Det var som om når man har spist seg kjempemett og magen bare står ut.

Det samme er i dag - og jeg regner vel med at det blir slik

Veldig merkelig følelse egentlig. Føler også at magen er mye hardere i dag også enn hva den har vært tidligere. Tidligere var den stort sett bare hard å kjenne på om kvelden.

Har egentlig ikke noe spørsmål til dette der, men...

Noen andre som har følt det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare gratulere deg med aa slutte aa holde inne magen.... ;o) Det er jo overhodet ikke bra for deg - gravide eller ikke - aa holde inn magen. Det betyr jo at du ikke faar pustet ordentlig osv. Viktig for damer aa puste med magen, vettu...

Jeg tror ogsaa jeg holdt inn magen en del foer mitt forrige og foerste svangskap, og sluttet da jeg ble gravid, var vel da jeg for ordentlig i voksen alder begynte aa puste riktig. Etter en del yoga de siste aarene har jeg heldigvis laert aa puste ordentlig hvor hele kroppen og spesielt magen er med. Vi anspenner oss vi damer fordi vi er saa vant til aa bli observert og maalt opp og ned, saa bare flott naar man klarer aa slutte aa tenke paa seg selv utenfra hele tiden, men kjenne litt etter inni og innenfra i stedet, som jo er mer interessant egentlig...

Hehe, helt sikkert ikke det du lurte paa, bare jeg som filosoferer litt...

Skrevet

Hvorfor i all verden skal du holde inn magen? Det er en av årsakene til at så mange har eller får ryggproblemer og / eller rygg prolapser................

Skrevet

True, true, Femina. Veldig enig med deg at man ikke skal gå og holde inn magen. Har pustet veldig fint "hele livet" og ikke "kroppshysterisk" heller, så tror det går mer på det at jeg har strammet magemusklene ubevisst (måte å holde ryggen strakere på kanskje? Har litt for store "fordeler" fra naturens side, nemlig)

Jeg må understreke at jeg ikke har vært bevisst på at jeg har gjort det - men ble det egentlig i går kveld da magen etterpå (og siden det) føltes som en stor, hard ballong!

Men bare en liten tanke der, altså :)

Skrevet

EHhhhh??! Man kan ikke få ryggprolaps av å holde inn magen! Hvor har du det fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...