Gulosten™ Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=502106 De vil ha førerkort med begrensninger for unge, en ide jeg støtter 110 %! Dette var dagens geniale.
Minnie Mom Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Men tviler på om unge menn på 18 år kommer til å bry seg om denne regelen.. Og politiet har vel ikke ressurser til å passe på...
Dotten Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Enig. Om ikke like strengt som i Belgia, bør man i hvert fall innføre restriksjoner/begrensninger de første 6 mnd.
2 Sommerbarn Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Med de begrensningene som stod der ville ikke jeg kunne hatt den jobben jeg hadde når jeg var 18 år. Da jobbet jeg natt i helgene og kjørte hele natten (hjemmetjenesten). I fare for å virke negativ nå så vil nok en slik begrensning ikke føre til noe positivt. De som kjører som villmenn vil uansett kjøre for de vet at politiet ikke har resurser til å følge opp noe slikt. De ansvarsfulle vil ikke kunne få den jobben de ønsker.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Kan jo løse det ved at man kan søke disp. En bekreftelse fra arbeidsgiver f.eks. Man kan ikke unngå å lage nye lover og regler med bakgrunn i manglende ressurser. Skal det være lov å kjøre i fylla kun fordi politiet ikke har ressurser? Svaret er selvfølgelig......ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå