peonererfine Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Og hvis du har det slik, hvorfor? Hvordan finner du inspirasjon og glede i å gjøre husarbeid? Trenger inspirasjon. Det eneste jeg 'liker' er å sette på vaskemaskina med klær, og avogtil får jeg et kick av å organisere og rydde i toalettsaker og sminke og smykker. Men alt det andre er så dørgende kjedelig...Help meeee...
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Jeg haaaaater det meste av husarbeid, men liker å lage system. Har en pervers glede av å rydde i skrot og kaste. Har kasser med lapper på til alt mulig, og da blir det heller ikke rot...toalettsaker er helt topp å rydde i.. Har en venn med et stort walk in matskap, og sist jeg var på besøk tok jeg alt ut, kastet det som var gått ut på dato, snudde etiketter frem og hang lapper på hyllene hvor alt skulle være....(han bad om hjelp. Er ikke helt psycho)
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Det lurer jeg på også ;-) Liker å ha det rent og ryddig, men liker ikke måtte være den som gjør jobben selv, hehe... Jeg er veldig glad i å lage mat og bakeda, går det under husarbeid? Er glad i mat, nyter å spise og da er det gøy å lage til også :-) Jeg er den typen som kan bruke 40-50 minutter på å lage middag bare til meg selv om det så skal være.
Chiabatta Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Jeg haaater husarbeid, men mååå ha det ryddig rundt meg. Får angst av masse støv også, så det er jo godt å få gjort rent. Men nå har jeg laget et system om hva jeg skal gjøre daglig så det ikke blir så mye på samme dag. Det har hjulpet:-)
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Jeg er oppriktig glad i husarbeid. Liker å ha det rent og ryddig. Men jeg haaaaater å vaske klær.. Det ødelegger litt for husarbeidet at det alltid ligger sokker etter mannen eller jenta på gulvet :@
"husmor"med lille Nora Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 eg liker å gjøre husarbeid av og til.. pleier å gjøre det på kvelden når sambo sitter på dataen og Nora sover. da tenker eg når eg gjør husarbeid at etterpå kan eg legge meg i sofaen å se på tv! (kansje unne meg litt chips) men men kles vaske klarer eg det aldri..
RockMyWorld Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Jeg liker husarbeid, alt fra å bake, til å vaske klær og hus. Det eneste jeg ikke kan fordra er å støvsuge, men gjør det også og tenker på det som god trening (stort hus). Jeg er litt dill dallete og har støv på hjernen, elsker å se at det blir rent, og gjør om hele tiden når jeg vasker også, dessuten lukter det så godt.... Pynter litt med friske blomster....Å så koselig atte.... Høres ut som ei skikkelig kjerring, å ja.,..det er jeg visst og!
Gjest Lille Christina mi+spire! Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Jeg må har det ryddig rundt meg. Kan aldri legge meg før kjøkken og stue er ryddig og pent..mye kjekkere å våkne opp til:-)
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Jepp :-) Stor koser meg hjemme med husarbeid og barna =) Vet ikke om jeg er sånn hyper ryddig av meg men vasker minimun hver 14 dag, bad & toalett 1 gang i uka,støvsuger annen hver dag, vasker klær hver dag og oppvaskmaskinen durer så si hver dag den også :-) MÅ ha det ryddig etter barna er i seng. Da er det mors kvalitetstid for og nyte en go film og et ryddig hus :-D Så og legge seg for nattet med rot er et nei nei her i huset ;P
Ellabella* Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Hvorfor jeg liker husarbeid? Jo, for jeg føler på en måte at jeg rydder litt opp i hodet samtidig ;-) Også ser jeg på det som veldig fornuftig trening for både kropp og sjel..... Men så hater jeg matlaging, da blir alt bare kaos :-(
peonererfine Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. februar 2008 Takk for mange svar! Jeg liker også å våkne opp til et ryddig og rent hus! :-) Men merker at jeg vokste opp i et ganske rotete hus hjemme, fikk aldri inn rutinene fra barndommen, kan man si. Tror det er veldig viktig for barna å få inn rutiner fra tidlig av. Tror jeg må sette opp en ukesplan av noe slag. Samboer må jeg be mange ganger før han gjør noe husarbeid...litt slitsomt å bære det lasset nesten alene...:-0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå