123-indianere Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Har nettopp snakket med en bekjent (venninne av venninne) som kom hjem fra USA for ett par mnd siden etter en ferie. Hun fortalte nå at hun var gravid. Jeg spurte om hun visste hva hun trodde det ble. Og da sa hun at hun visste det ble jente for hun hadde satt inn jentesædcellene på en klinikk der borte.. Jeg trodde det var ulovlig jeg.. Jeg ble litt paff for jeg hadde ikke ventet å høre det.. så jeg turdte ikke spørre mer om det. Men er det virkelig tilfelle at man kan gjøre det? Og er det lovlig? Jeg vet det har vært debatter her hjemme vedrørende moralen rundt dette og at det ikke er lovlig her.. Men finnes det virkelig steder hvor man gjør det?
Carnivale Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Ja, det fins steder hvor man "vasker" sæden, så bare gutte/jentecellene blir satt til å befrukte egget. I Norge erd et ikke lov.
NoDoubt Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Har hørt at det kan være mulig å gjøre det men trodde ikke at noen gjorde det. Må vel være sykt dyrt å få det gjort isåfall? Er hun stinn i penger? Har hun barn fra før? Basre gutter? Syns det er rart å sette inn et bestemt kjønn...
123-indianere Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2008 Ingen barn fra før... ble så paff at jeg ikke fikk spurt om noen ting..
NoDoubt Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Har hun en mann da? At det er hans barn og ikke donor. Mener jeg har hørt at Victoria Becham skulle gjøre det men fikk ikke lov... Men det var jo i et tabloid blad så det må vel tas med en klype salt.
123-indianere Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2008 Jepp har mann og det var hans sædceller.
Chiabatta Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Hva? Hun har mann, så dette gjorde hun bare fordi hun ville ha jente??????
kulepenn Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 da går hun glipp av noe. Verdens beste guttebass ville ikke jeg byttet ut for noe!
fox`y Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 sjønner ikke hvorfor mann skal være så opphengt i et spesiellt sjønn på barna jeg. er jo hovedsaken at allt går bra me babyen osv... har 2 flotte gutter jeg å fornøyd me d. syns d begynner å bli ille vist folk kan bestemme slikt. la naturen gå sin gang sier jeg, d er jo en gave d å bli gravid å kan få barn:)
ann-k 82 Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Jeg ville heller aldri byttet ut guttebassen her,verdens skjønneste:) Jeg var heller ikke klar over at det faktisk var lovlig.. Synes ikke kjønnet på barnet er så viktig i den store sammenheng,dumt å tukle for mye med naturen,viktigste for meg er at det er et friskt og velskapt barn.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 14. februar 2008 #11 Skrevet 14. februar 2008 Det kan jo være pga arvelige sykdommer i familien som bare gutter får da feks. Trenger ikke være verre enn det...
Piken på landet Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 Enig med didrik her, det kan jo faktisk være medisinske grunner til at hun har gjort det. Det finnes jo flere arvelige sykdommer som ligger på y kromosomet, altså som bare gutt kan få viss ikke begge foreldre skulle være bærere. Men viss det ikke er tilfelle, høres det jo helt sykt ut...
Sjefsmegga Skrevet 14. februar 2008 #13 Skrevet 14. februar 2008 Vel, jeg synes det er greit jeg...hvis det er det folk selv ønsker, og de har råd til det. Personlig så hadde jeg aldri ville "valg" hva jeg skulle få selv, men noen kan ha svært gode grunner, feks kjønnsbestemte arvelige sykdommer for å ta et eksempel..
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 14. februar 2008 #14 Skrevet 14. februar 2008 Det første som slo meg (som noen flere over her) var at det finnes arvelige sykdommer i familien hennes/hans som kun rammer det ene kjønnet:o) Dersom det ikke er tilfelle synes jeg det er underlig..... Det kan jo kanskje også hende at mannen hennes har dårlig sædkvalitet/vært utsatt for stråling e.l. slik at gutte-sædcellene hans er skadet.
♥ en, to og... tre?♥ Skrevet 14. februar 2008 #15 Skrevet 14. februar 2008 Jeg skjønner godt at de som av en eller annen grunn trenger assistanse fra medisinsk hold, benytter seg av det. Det ville nok også vi gjort om vi trengte det. Men når noen har behov for å velge kjønn, skjønner jeg ikke at det kan gjøres av annet enn medisinske årsaker? Tygg litt på denne: Tenk om 1 mrd kinesere skulle begynne å velge kjønn på barna sine? Da ville det vært drastisk færre kinesere om bare 50 år! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå