Gjest Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Skrev for noen dager siden et innlegg om at mini drikker så lite mm fra meg (han er 8 mnd). De siste to dagene har jeg ikke fått i ham noe, han vrir seg vekk og illskriker hver gang jeg tilbyr ham puppen. Før pleide han i det minste og ta en 5-15 slurker 1-2 ganger for dagen, men nå bare hyler han. Hadde i grunnen bestemt meg for å fortsette så lenge han ville ha, om det så bare var nen dråper, men nå vil han jo ikke ha noe :-( Føler jeg ikke kan tvinge ham heller, vil han ikke så vil han ikke. Eldstemann gjorde også dette og da måtte jeg også slutte å amme "tidlig" (8,5 mnd) mens mellomste tok puppen til han var 11 mnd. Hvorfor gjør noen babyer dette? Skulle jo tro de koste seg med puppen, nærheten, varmen, kosen og melken, men det er ikke slik he i hvertfall... Får velprøve noen dager til, men går det ikke så går det ikke og jeg hater å måtte gi meg nå, synes godt han kunne blitt ammet i et par måneder til. Hva gjør dere andre hvor babyen totalt nekter å die? Han spiser godt med fast føde og drikker mye vann, så han får i seg nok mat og drikke ellers, men kommer han til å fortsette å neke å ta puppen bør jeg vel gi litt mme pr dag i tillegg dersom han vil ha det?
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Hei Alva:) Jeg sluttet å amme helt når lillegutt var 8 mnd(han er 9 mnd nå omtrent). Han også spiser bra med mat og drikker masse vann:) Men jeg gir han en flaske mme på morgenen og på kvelden. Tror han koser seg veldig med det:) Tror kanskje jeg ville gitt han litt:) Kanskje 150 ml pr flaske? Nå vet jeg ikke hvor mye grøt/brød gutten din får,men fikk beskjed på hs at de ikke skulle ha noe særlig mer enn 6 dl med melk i døgnet(ink. grøt). Sønnen min får grøt to ganger pr dag a 150 ml vann. Dvs da at jeg gir han 3 dl mme pr dag. Litt mer om han ikke spiser opp grøten(spiser ikke brød). Håper jeg hjalp deg litt på vei her:)
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Tusen takk for svar :-)Ja det var til god hjelp! Føler jo at han bør få i seg noe melk og han nekter jo å drike min og er for liten for kumelk. da prøver jeg med litt mme i kveld dersom han ikke vil ha puppen da heller.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Gjør det du:) Skader jo ikke,kan jo være han er blitt lei puppen,noen blir jo det:) (Tar det sikkert igjen når han blir større!) hehe Sønnen min syntes det er litt mer stas med flaske for da kan han se litt mer rundt seg også når han drikker. Han går liksom ikke glipp av noe mens han spiser om du skjønner hva jeg mener:)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Jenta mi er 7 mnd og vi har det også sånn. Hun nekter å ta pupp på dagen, men vil ha om kvelden og en eller to ganger om natta (jeg kunne sikkert kuttet ut nattamming, men så lenge jeg ikke blir utslitt, holder jeg på for at hun skal få i seg litt morsmelk). Jeg har valgt å pumpe meg, hun får morsmelk i grøt og grønnsaksmos + morsmelk på kopp. MEN: Jeg skjønner at ikke alle gidder det! For det er slitsomt, og jeg vet ikke hvor lenge jeg orker holde på selv. Og da er det vel erstatning som er løsningen. Helt enig, rart at de ikke vil ha, det var jo så VELDIG stas før... Men det er tydeligvis mange som har det sånn. Noen sier at det går over, men jeg tror ikke det her. Alt annet er så altfor spennende at hun ikke har tid på dagen. Og annen mat er også mye mer spennende enn pupp. Trist, men lite vi kan gjøre med det.
april08baby Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Hei. Tror dette er ganske vanlig i den alderen. Gutten min gjorde det samme. Jeg måtte pumpe meg innimellom for å ikke få spreng og knuter. Jeg gav han den brystmelka som jeg pumpet ut på flaske for det ville han ha og tilbydde brystet innimellom. Da jeg hadde holdt på slik en stund for å få ned melkeproduksjonen, (jeg trodde jeg skulle slutte å amme) ville han plutselig ta puppen igjen. Han koste seg på nytt med den og jeg fortsatte ammingen litt til. Jeg ville ikke stresset med dette. Du har jo ammet gutten din lenge og det gjør jo ikke så mye om han ikke får i seg morsmelk lenger. Hvis du ammer han mindre enn 2 ganger daglig bør du nok gi morsmelk erstatning. Det kan jo også være han gjør som min gutt og finner ut at puppen ikke er så værst alikevel. Uansett har du gjort en flott jobb med å amme han så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå