Tassen79 Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Jeg ahr vel lest dette 100 gagner her inne og tenkt, det skal jeg huske....men gjør jeg det NEI! Hvor lenge og hvor ofte mellom riene før man ringer føden?
grolla Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Spørs hvor lang vei du har, om du er første eller flergangsfødende. Førstegangs skal vanligvis vente til det er regelmessig, fem minutter mellom riene. Andre gangs kan komme inn noe før, men de skal fortsatt være regelmessige,. Uansett er det ditt fødested som avgjør når du skal komme, på bakgrunn av flere opplysninger enn bare rienes varighet og intervall. Så du bør nok ringe uansett.
Brunetta =) Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 I startfasen varer de bare 15-20 sek. Når riene varer mellom 60-90 sekunder og kommer 3-4 ganger på 10 minutt. DA SKAL man ringe til føden.
Tassen79 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2008 Da avventer jeg litt.... får bare få hjem gubben fra jobb :-) De varer vel ca 40sek og har vel fått plass til 2 på 10minutter. (annnen gangsfødene).....første gangen gikk vannet først...syns det var bedre jeg:-)
Pfff Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Lykke til! Heldiggrisen som snart får bebis i armene
canutten Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Jeg ringte ved fire min mellom og ble hjemme til det var 2,5 min mellom. Det var kjempefint for da slapp jeg å vente på sykehuset. kom rett inn med 5 cm åpning. fikk vært lengst mulig hjemme hos meg selv. men denne avgjørelsen tok jeg selvsagt sammen med føden...
Brunetta =) Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Lykke til med fødselen og håper at alt går bare bra. Snart ferdig du din heldig gris!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå